کد خبر: ۸۴۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۸
علی لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هجومی که نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد و امروز در اوج آن هستیم، نشان از مظلومیت انقلاب اسلامی دارد.

هجومی که نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد نشان از مظلومیت انقلاب اسلامی داردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ علی لاریجانی صبح امروز در مراسم رونمایی از تندیس شهید آیت الله مرتضی مطهری در موزه عبرت گفت: برای نسل جوان این فرصت را به وجود آوریم که از نزدیک مشاهده کنند در دوران ستمشاهی چه شرایطی در کشور وجود داشت ؛ در این صورت قدر و منزلت انقلاب اسلامی را بیشتر مدنظر قرار می دهند و گوشه ای از زحمات ملت انقلابی ایران را مشاهده خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که با این مجاهدت ها رخ داد، یک انقلاب پرصلابت اما مظلوم بود، افزود: پرصلابت بود چون ملت ایران بخاطر انقلاب، منزلتی فراتر یافته و دیگر کشورها دیگر نمی توانند ایران را به حساب نیاورند؛ حال آن که در دوران پهلوی، وضعیت ایران همانند برخی کشورهای امروز منطقه بود، کمیته مشترک به وسیله عناصر CIA و موساد ساماندهی شده بود و مستشاران، امور کشور را ساماندهی می کردند.

لاریجانی ادامه داد: در خاطرات علم آمده است که سفرای انگلیس و آمریکا به شاه دستوراتی می دادند. این خاطرات نشان می دهد حکمرانان چه سطح نازلی داشتند و ملت ایران با انقلاب شکوهمند و رهبری امام خمینی(ره) چه تغییرات بنیادینی در کشور به وجود آوردند، به طوری که در حال حاضر ایران تنها کشوری است که با قدرت در برابر آمریکا می ایستد و به مخالفت می پردازد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از خاطرات چاپ شده مبارزان نهضت اسلامی عمق مسائل را نشان می دهد ، یکی از بهترین نمونه های آن خاطرات را مربوط به آقای عزتشاهی دانست و گفت: توصیه می کنم صدا و سیما خاطرات ایشان را تبدیل به فیلم کند، چرا که مجموعه این خاطرات نشان از صلابت انقلاب ایران دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هجومی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و امروز در اوج آن هستیم، نشان از مظلومیت انقلاب دارد ، ادامه داد: در سالگرد انقلاب اسلامی باید به هر دو وجه صلابت و مظلومیت انقلاب اسلامی توجه و از وجوه گوناگون ماهیت این انقلاب دفاع شود‌.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی، چند سال گذشته در دیدار خانواده شهید مطهری در بیانی سنجیده، کوتاه و پرمحتوا فرمودند "شهید مطهری ایدئولوگ جمهوری اسلامی ایران است" افزود: شهید مطهری فکر نوینی را ایجاد کرد تا انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگی ادامه کار دهد ‌. ایشان درخصوص انقلاب دغدغه و به حوزه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی اهتمام داشت‌.

لاریجانی با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال، کاستی هایی را می بینیم که شهید مطهری در گذشته به آن فکر می کردند و با رجوع به آثار ایشان می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم، اظهار داشت: براساس اندیشه شهید مطهری، نظام اسلامی باید از اقتصاد خاص خود برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهید مطهری بر معنویت تمرکز داشتند و در کنار مسائل علمی و فلسفی رکن معنویت را اساس امور می دانستند، گفت: شهید مطهری معتقد بود که تحقق عدالت بدون معنویت امکانپذیر نیست. یکی از اشکالات فعلی کشور این است که جایگاه معنویت در بسیاری از مسائل مغفول است و حال آن که انسان سازی و تحول در جامعه بدون معنویت محقق نمی شود.

لاریجانی با بیان اینکه فیلسوفان غربی معمولا جامعه را امری اعتباری تعریف می کنند، گفت: شهید مطهری جامعه و فرد، هر دو را دارای اصالت می دانست که نمی توان هیچ کدام از آنها را نادیده گرفت. لذا تلقی شهید مطهری از جامعه امر حقیقی بود که دارای حقوق است و به دلیل نقش مهمی که در سازندگی انسان دارد، انسان باید در جامعه ای که دارای سلامت معنوی است، رشد کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه شهید مطهری توجه و اهتمام ویژه ای به سلوک معنوی داشته و از افراد بسیار مقید و از روحی لطیف برخوردار بودند ، خاطرنشان کرد: اگر شهید مطهری را به عنوان راهنمای فکری جامعه می شناسیم باید نسبت به تمرکز و اهتمام ایشان به معنویات نیز شناخت و توجه داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم سید محمود علوی، وزیر اطلاعات از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و علی مطهری در مراسم رونمایی از تندیس استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: