کد خبر: ۸۴۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۵۵۷
باران کوثری از حمایت‌های هوتن شکیبا و فاطمه‌ معتمدآریا در جریان فیلمبرداری «عامه‌پسند» تشکر کرد. حمایت‌هایی که به او کمک کرد تا هنگام از دست دادن مادربزرگش بتواند به کارش ادامه دهد.

باران کوثری: از هوتن شکیبا و فاطمه معتمدآریا ممنونمبه گزارش خبرداغ به نقل از در نخستین روز جشنواره فیلم فجر «عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی هم روی پرده سینمای رسانه رفت و نشست خبری آن با حضور باران کوثری و هوتن شکیبا برگزار شد. سهیل بیرقی تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان «عامه‌پسند»‌ نیز در این نشست حضور داشت.

منتقدی که برای این نشست انتخاب شد، آنتونیا شرکا بود. او در نقد و بررسی فیلم گفت: «بعد از دو فیلم «من» و «عرق سرد» که با دو قهرمان سرکار داشتیم در فیلم سوم آقای بیرقی موضوع قهرمان به آن صورت مطرح نیست. در این فیلم با زن میانسالی سرو کار داریم که در زندگی شخصی خودش شکست خورده و خصلت مبارزه در او وجود ندارد.این زن می‌توانست در شهر خود بماند و به زندگی‌اش ادامه دهد اما مهاجرت می‌کند و برای تغییر شرایط زندگی‌اش تلاش مضاعف می‌کند. در فیلم، فهمیه با مردهای زیادی سرکار دارد و واکنش‌های مختلفی از او نسبت به آن‌ها می‌بینم.کارگردان ما را در جایگاهی می‌نشاند و وادارمان می‌کند که ببینیم سهم ما در مواجه با سیل زنانی که در این شرایط زندگی می‌کنند چگونه است؟

 

این منتقد با تاکید بر اینکه بیرقی در جاری کردن نگاه زنانه موفق بوده، ادامه داد: فلش‌های‌ مختلفی‌از نگاه و ساختار ‌زنانه در این فیلم دیده می‌شود که‌ بیرقی‌ این ریسک را در نمایش عمومی این فلش‌ها به جان خرید.

باران کوثری و تجربه همکاری دوباره با سهیل بیرقی

باران کوثری در فیلم قبلی سهیل بیرقی هم نقش اول را بازی می‌کرد. او درباره همکاری دوباره با این کارگردان جوان گفت: «همکاری با سهیل بیرقی به گفته بازیگرانی که با او کار کرده‌اند بسیار لذت‌بخش است. او با شیوه‌ای که دارد و راهی که پیش پای شما می‌گذارد شما را مجبور می‌کند که متفاوت کار کنید و آن‌کاری را قبلا کردید تکرار نکنید.»

او همچنین از هوتن شکیبا و فاطمه معتمدآریا تشکر کرد که با حمایت‌هایشان این امکان را فراهم کرده‌اند که به کارش در فیلم ادامه دهد زمانی که در اواسط فیلمبرداری مادربزرگش را از دست می‌دهد.

کوثری در این فیلم با لهجه شهرضایی صحبت می‌کند. او در این باره گفت: « سه نفر از دوستان در روند فیلمسازی دیالوگ‌ها و لهجه را با من تمرین کردند و سهیل بیرقی خیلی روی درست تلفظ شدن و لهجه این شخصیت حساس بود.»

هوتن شکیبا که در این فیلم در نقش شخصیتی ویژه به نام میلاد ایفای نقش کرده است، درباره تنها نگرانی‌اش در این فیلم گفت: «در تولید این فیلم به قدری همه چیز به جا و سر جایش بود که نگرانی به جز ایفای درست نقش و شخصیت نداشتم.»

او درباره حضور در این فیلم با وجود کمرنگ بودن نقش توضیح داد: «من پس از دریافت سیمرغ پیشنهاد کم نداشتم. با وجود استرس در انتخاب فیلم، دغدغه فیلم «عامه‌پسند» و همچنین نقشم را دوست داشتم. میلاد نقش سختی بود و سعی کردم با نقش رفاقت کنم.»

بیرقی: در جهان‌بینی من زن معترض وجودش حس می‌شود

یکی از نکاتی که منتقد جلسه هم به آن اشاره کرد، این است که به غیر از شخصیت میلاد مرد دیگری در فیلم نمی‌بینیم. شرکا در این باره گفت: «میلاد در «عامه‌پسند» همانقدر تنهاست که فهمیه تنهاست، او به دلیل تنها زندگی کردنش چوب جامعه را می‌خورد و فهمیه نیز به گونه‌ای دیگر تنهاست.»

بیرقی در این باره توضیح می‌دهد: «به دلیل علاقه من به سادگی و مینیمالیسیم، فیلم این پیشنهاد را می‌دهد که بدون دیدگاه‌های عامه پسند بودن شخصیت افراد را تعریف کنیم.»

او درباره انتخاب سن کارکتر زن قهرمان فیلم گفت: «انتخاب سن برای کارکتر منطق عجیبی نمی‌خواهد و می‌توان با نگاه به شرایط اطراف شخصیت فیلم را انتخاب کرد. فیلم در مورد زن معمولی بود که تصمیم می‌گیرد دیگر معمولی نباشد. در جهان‌بینی من زن معترض وجودش احساس می‌شود و زنان همزمان دچار طغیان دسته جمعی هستند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: