کد خبر: ۸۴۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۲۳۸
تهران امروز نیمه ابری است که از ساعت‌های بعدازظهر به تدریج بارش‌ها به شکل باران و برف آغاز خواهد شد و گاهی هم وزش باد در این منطقه خواهیم داشت.

بارش برف و باران در نوار غربی کشور / تهران هم بعدازظهر برفی می شودبه گزارش خبرداغ ؛ کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز (۱۲ بهمن ماه) در استان‌های نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و البرز غربی و مرکزی، بارش برف و باران همراه با ورزش باد را داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

«کبری رفیعی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فردا بارش‌ها به شمال شرق و بخشی‌هایی از شرق کشور محدود می‌شود و در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، شمالی و نیمه شمالی خراسان جنوبی و یزد و شرق استان سمنان شاهد بارش خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه این هفته، بارش‌های پراکنده در این مناطق از جمله خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و علاوه بر این مناطق، در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان هم بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهیم داشت.

بارش باران در سواحل دریای خزر

وی افزود: برای سواحل دریای خزر شامل استان‌های گیلان و مازندران طی امروز (شنبه) با توجه به شمالی شدن جریانات، بارش باران داریم و کاهش موقتی دما و وزش باد را در این مناطق انتظار خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا (۱۳ بهمن ماه) هم همین شرایط برای استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است، بیان داشت: فردا دریای خزر و همچنین بخشی مرکزی خلیج فارس مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه هم نیمه شرقی خلیج فارس این وضعیت خواهد داشت.

تهران فردا سردتر می‌شود

رفیعی ادامه داد: حداکثر دمای امروز تهران به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما هم امروز به ۴ درجه بالای صفر بود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ورود سامانه جدید، فردا کاهش دما را تا ۲ درجه سانتی‌گراد داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: تهران هم امروز نیمه ابری است که از ساعت‌های بعدازظهر به تدریج بارش‌ها به شکل باران و برف آغاز خواهد شد و گاهی هم وزش باد در این منطقه خواهیم داشت.

جو پایدار و صاف از روز دوشنبه تا پایان هفته

رفیعی اظهار داشت: از روز دوشنبه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و صاف را خواهیم داشت و در سواحل دریای خزر و استان اردبیل نیز شاهد افزایش دما و وزش باد شدید خواهیم بود.

وی به سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: سردترین مرکز استان امروز کرمان و یاسوج با ۵ درجه زیر صفر بودند و همچنین اصفهان ۴ درجه زیر صفر و مراکزی مانند بیرجند و زاهدان هم دمای ۳ درجه زیر صفر را پشت سر گذاشتند، گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۴ درجه بالای صفر بود.

منبع: انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: