کد خبر: ۸۴۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۳۷
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقدامات شورای نگهبان را نباید به سیاسی بودن نسبت داد و تلقی کرد. شورای نگهبان کارخود را انجام می‌دهد و شخصا فکر می‌کنم با رویه‌ای که تا حالا رایج بوده کار خود را خوب انجام می‌دهند.

فهرست نهایی هنوز تایید نشده است/ ممکن است تایید صلاحیت شده‌‌ها، در مدت زمان باقی مانده رد شوند/ حقیقت FATF برای همه مردم روشن شده استبه گزارش خبرداغ، سیدمصطفی میرسلیم در گفت‌و‌گو با  ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری با شورای ائتلاف اصولگرایان ائتلاف می‌کند یا اینکه جداگانه لیست خواهد داد؟ گفت: یک سری مسائل هنوز حل نشده است و بزرگواران ما در شورای ائتلاف مشغول مذاکره هستند که سعی کنند جبهه پایداری را هرچه بیشتر به ائتلاف نزدیک کنند.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: تا اینجا حرکت به سمتی می‌رود که اشتراکات هرچه بیشتر باشد ولی ما فهرست نهایی را در شورا تایید نکرده‌ایم و جبهه پایداری نیز همین‌طور. امیدواریم به یک نتیجه مشترک برسیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه انتقادها به عملکرد شورای نگهبان از سوی برخی افزایش یافته است، ارزیابی‌ شما از رویکرد این شورا در بررسی صلاحیت‌ها چیست؟ گفت: شورای نگهبان در حال انجام وظیفه خود است. شورای نگهبان از چهار مرجع مدارکی دارد و بررسی کرده و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: هرکس که اعتراضی دارد حقش است که مراجعه کند و مدارک لازم را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد تا اگر احراز صلاحیت نشده این احراز صورت بگیرد و اگر موردی بوده اصلاح صورت بگیرد. هنوز هم درب بسته نیست. حتی احتمال این هست برخی که تا حالا صلاحیت‌شان تایید شده بر مبنای مدارکی که برای شورای نگهبان مجهول بوده و در اختیارشان قرار می‌گیرد هم رد صلاحیت شوند.

وی ادامه داد: اقدامات شورای نگهبان را نباید به سیاسی بودن نسبت داد و تلقی کرد. شورای نگهبان کار خود را انجام می‌دهد و شخصا فکر می‌کنم با رویه‌ای که تا حالا رایج بوده که البته می‌تواند بهتر هم شود و این منوط به این است که قانون انتخابات اصلاح شود، دارند کار خود را خوب انجام می‌دهند اما امیدواریم در مجلس آینده با اصلاح قانون انتخابات راهی به دست بیاید که اینگونه مسائلی که هم اکنون در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود دیگر مطرح نشود.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که سرنوشت CFT و پالرمو در مجمع تشخیص به کجا ختم شد؟ گفت: الان دیگر بنده تقریبا فکر می‌کنم کار FATF و میثاق‌هایی که در آن است حقیقتش برای همه مردم روشن شده است که یک برنامه دیگری در کار است که با ظاهر اینگونه میثاق‌ها و پیمان‌ها می‌خواهند هرچه بیشتر جمهوری اسلامی را در محدودیت قرار دهند. وگرنه ما خودمان به لحاظ اصولی مخالف درجه یک تروریسم هستیم، CFT برای ما مساله‌ای نیست بلکه ما بیشتر از آن حرف برای گفتن داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: درمورد جرایم سازمان یافته فراملی یا پالرمو هم ما خودمان برای دنیا حرف برای گفتن داریم ولی اینکه با پیوستن به این‌ها تمام اطلاعاتی که الان به نحوه معاملات ما در دنیا برمی‌گردد که یک جور دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا است این اطلاعات باز در اختیار آمریکا قرار بگیرد تا بتواند بیشتر به ما فشار بیاورد کاری نیست که به مصلحت کشور باشد و مردم هم این را تشخیص داده‌اند.

وی اظهار داشت: الان هم اگر نگاه کنید می‌بینید کسانی دارند این مساله مقابله با تروریسم را پیگیری می‌کنند که خودشان علنا اعلام می‌کنند که تروریست دولتی هستند. کِی می‌شود به این‌ها برای پیوستن به این پیمان‌ها اعتماد کرد؟ بنابراین تکلیف روشن است و هیچ ابهامی وجود ندارد.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که با اینکه برخی معتقدند CFT به دلیل اینکه یک سال از زمان بررسی‌اش در مجمع گذشته این مجمع دیگر نمی‌تواند به آن ورود کند اما همچنان اخباری از بررسی این لایحه در مجمع به گوش می‌رسد، الان این لایحه در چه وضعیتی قرار دارد؟، گفت: ما کاری با CFT نداریم، اصلا تکلیف روشن است.

وی در پاسخ به این سوال که این به این معناست که آیا مختومه شده است؟ گفت: یعنی ما معطل چیزی نیستیم، برای همه مردم هم روشن است که CFT چیز بیخودی است به عنوان میثاق.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که یعنی در مجمع بررسی نمی‌شود؟ گفت: چرا، ما که مشغول بررسی مصلحت کشورمان هستیم که چگونه خباثت‌هایی که از طرف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دارد انجام می‌شود را بتوانیم خنثی کنیم، این مصلحت ماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: