کد خبر: ۸۴۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۶
عضو اتحادیه طلا و جواهر گفت: هم‌اکنون ثبات و تلاطم بازار طلا و سکه به تولید، اشتغال و نرخ ارز بستگی دارد.

بازار طلا و سکه چگونه به آرامش می‌رسد؟به گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره تلاطم و ثبات طلا و سکه اظهار کرد: در کشور ما ثبات و تلاطم بازار طلا و سکه به تولید، اشتغال و بازار ارز بستگی دارد؛ این در حالی است که اگر یکی از آن‌ها دچار نوسان شود می‌تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه برنامه اقتصاد کلان، باید با کیفیت باشد تا بتوان تولید و اشتغال را کنترل کرد، تصریح کرد: زمانی که یکی از این شاخص‌ها دچار مشکل شود به طور قطع، می‌تواند بازارهای مالی را هم درگیر کند.

محمدولی در ادامه با ارائه مثالی گفت: بازار‌های اقتصادی مانند پرنده‌‌ای است که در صورت وجود آرامش و امنیت، به زمین نشسته و دانه می‌خورد، اما هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی، آن‌ را فراری می‌دهد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه سیگنال‌های اقتصادی هم می‌تواند تحت تأثیر بازار قرار گیرد، اظهار کرد: این امر می‌تواند نوسان احتمالی را در دلار و رشد جهانی قیمت طلا تحت فشار قرار دهد.

او ادامه داد: اگر روند نرخ ارز مانند ماه‌های گذشته به آرامش و ثبات برسد، طبیعتاً بر قیمت طلا و سکه نیز اثر گذار خواهد بود و قیمت‌ها ثابت خواهد ماند.

محمدولی گفت: امیدواریم با تدابیر دولت و مسئولان در ماه‌های پایانی سال، بازار ارز به آرامش و ثبات برسد و عرضه و تقاضا متعادل شود تا به‌واسطه آن مردم نیز بتوانند با آرامش جهت خرید در بازار طلا و سکه اقدام کنند و این صنعت با رونق در شب عید رو‌به‌رو شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: