کد خبر: ۸۴۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۱۵۶
نمایندگان مجلس مقرر کردند که درآمدهای حاصل از طرح ترافیک و زوج و فرد توسط شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها وصول شود.

وصول درآمدهای حاصل از طرح ترافیک و زوج و فرد توسط شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۶ بهمن‌) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره (۳) این لایحه با ۱۴۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس تبصره (۳) لایحه مذکور، تبصره (۳) ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به شرح زیر اصلاح می‌شود: شهرداری‌های کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها می‌توانند عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد در چهارچوب ضوابط شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و با رعایت مصوبات شورای ترافیک استان‌ها (در تهران شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران) مطابق با قوانین و مقررات با تأیید وزیر کشور وصول نمایند.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده (۲۳) این لایحه موافقت کردند.

در ماده (۲۳) اصلاح آمده است: از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون «بند (۳۰) ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب  ۱/ ۳/ ۱۳۷۵ به جزء تبصره‌های آن» ماده (۴) تبصره‌های (۱ )و (۲ ) ماده ۱۰ و مواد (۱۲) و (۱۴) قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۷/۹/۱۳۴۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: