کد خبر: ۸۴۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۵۱۴
افرادی که که خود درمانی های غلط دارند و کاهش وزنشان را سریع انجام می دهند در معرض ابتلا به کبد چرب قرار دارند، مثلاً در هفته بیش از دو کیلو وزنشان را کاهش می دهند. این کار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب می کند.

درمان کبد چرب در کوتاهترین زمان ممکنبه گزارش «خبرداغ»؛ نظر به اینکه بیماری کبدچرب از دسته مرض های خاموش و بی نشانه است، بازدارندگی از ابتلا به آن از دسته اولویت ها قرار می گیرد.

کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است که این بدان معنی است که کبد فاکتورهای مضرر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های سایر تن می کند.
اکرم پورشمس فوق تخصص گوارش و کبدگفت: کبد چرب نشانه ای از سندروم متابولیسم است. این سندروم به معنای آن است که عمدتا سوخت چربی و قند در سلول های بدن مختل شده؛ بنابراین این مواد در کبد انباشته و به کبد چرب تبدیل می شود.

رسوب چربی در سلول های کبدی می تواند منجر به التهاب در آن شود و هستی التهاب مزمن در هر جای بدن آن عضو را مستعد سرطان می کند.

بیشتر بخوانید: 

16 راه تشخیص علایم به کبد چرب

افراد دچار به کبد چرب می توانند با سپریدن فعالیت فیزیکی و اختصاص زمان برای ورزش سلامت خود را به دست بیاورند و نباید به تعقیب آن باشند که تنها با دارو بخواهد به درمان کبد چرب بپردازد.

درصد زیاد کمی از کبدهای چرب سرطانی می شوند و بیشترین وابستگی کبد چرب با چگونگی قلبی افراد است، یعنی اگر در تست سنوگرافی مشخص شود که فرد به کبد چرب دچار است بدون اینکه آنزیم های کبدی اش بالا باشد، اولین خطری که وی را مورد ترس قرار می دهد مرض های قلبی است.

کبد چرب در 90 درصد موارد هیچ علائمی ندارد و معمولا بدون علامت است. چاقی، پارامترهای مختلف سندروم روده تحریک پذیر، مختصر تحرکی و دیابت همه منجر به ایجاد این عارضه می شوند.

بسیار اهمیت دارد که فرد دست کم سه بار در هفته یک الی 1.5 ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشد و این تکاپو فیزیکی باید از سرعت لازم برخوردار باشد تا برای تن مفید باشد یا روزمره نیمه ساعت الی 45 دقیقه هرنوع تکاپو فیزیکی سریع می تواند در پایین آوردن عوارض این بیماری مفید باشد.

چه افرادی مبتلا به کبد چرب می شوند؟

-کسانی که دیابت و بیماری قند گونه یک یا دو دارند اما بدنشان انسولین را بعد می زند حتی اگر انسولین تزریقی باشد، مبتلا به کبد چرب می شوند.

- مصرف داروهای کیمیایی ویژه اثر سوء بر روی کبد دارد. مخصوصاً آنتی بیوتیک ها چرک خشک کن ها بدون تجویز متخصص، بدون آنکه عفونت یا چرک درونی مقاوم بشود از قبل خودشان می خورند و متأسفانه در مملکت ما بسیار است.

-کسانی که مصرف چربی بسیار دارند سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی چند بیماری می آورد حتی سوزش چشم و خارش چشم و احد هم برپایی کبد چرب است.

-آن دسته از افرادی که تخم مرغ نیمرو و یا آب پز زیاد می خورند چند بیماری می آورد که یک از آنها کبد چرب است. حتی نفریت و ورم تحال هم می آورد.

-افرادی که که خود درمانی های نادرست دارند و کاهش وزنشان را به سرعت پایین می آورند در معرض ابتلا به کبد چرب قرار دارند، مثلاً در هفته بیش از دو کیلو وزنشان را پایین می آوردند. این کار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب می کند.

درمان فوری کبد چرب با طریق های طبیعی و به کارگیری میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در مساوی بیماری هاست.

درمان کبد چرب با توصیه های طب سنتی و تغذیه

1- اولین پیشنهاد اصلاح تغذیه و شیوه حیات است. مصرف کم گوشت، چربی و مواد قندی و افزایش مصرف اغلب میوه و سبزیجات توصیه کلی بسیار سودمند است.

2- جایگزینی گوشت با سویا جایگزینی شام با سالادی دربرگیرنده هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سیب، آبغوره، امتناع از آب خوردن بین غذا، بهره‌گیری اغلب از سیر، پیاز، سبزیجات تازه، لیموترش و سیب در رژیم غذایی یومیه زیاد سودمند است.

3-هر روز خوردن یک مشت برگ زرد آلو

4- خوردن 7 برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی

5- صبحانه مفید برای کبد چرب

عرقیات گیاهی مناسب برای شفا کبد چرب

1-نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد. البته آگاه باشید پایین آوردن یکباره وزن این موضوع را تشدید میکند.

2-سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش است و عرب ها عنصل می گویند در سکنجبین می جوشانند و آبش را صاف می کنند و روزی یک الی دو قاشق پلو خوری به فاصله 12 ساعت مصرف می کنند.

3-عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از دسته داروهای گیاهی کارساز در کنترل و بهبود کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند مانع کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در همان سان به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.
منبع: جام جم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
1
ترجمه ماشینی؟؟؟ یا مترجم بی سواد؟؟؟ برای یک سایت خجالت آوره
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
ازراهنماییهای مفیدتومن بسیار سپاسگزارم
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: