کد خبر: ۸۴۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۵۹۵
میرباقری، تلاش غرب برای به قدرت رساندن میانه‌رو‌ها در دنیای اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن‌ها می‌دانند که میانه‌رو‌های دنیای اسلام با غربی‌ها سازش می‌کنند و سر کار آوردن سازشکاران اعتدال‌گرا به نفع آن‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام میرباقری: غرب می داند سر کار آوردن سازشکاران اعتدال‌گرا به نفع آن‌ها خواهد بود؛ در ایران هم تلاش کردند و تا حدودی موفق شدندبه گزارش خبرداغ ، حجت الاسلام سیّد محمّدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه روز گذشته (سه‌شنبه ۱ بهمن‌ماه) در برنامه زنده تلویزیونی عصر، در پاسخ به سوالی درباره تقابل تمدن‌ها در عصر کنونی، مقیاس درگیری انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: از آغاز انقلاب، جز هوشمندان، کسی متوجه نشد که چه اتفاقی رخ داده است. در حالی که معمار بزرگ انقلاب، از ابتدای نهضت گفته بودند که این انقلاب در مسیر ظهور گام بر خواهد داشت.

میرباقری با بیان اینکه دشمن بعد از تسخیر لانه جاسوسی متوجه ابعاد انقلاب و مقیاس درگیری آن شد، تصریح کرد: بعد از این ماجرا بود که هژمونی آن‌ها فرو ریخت.

او ادامه داد: همان جنتلمن‌هایی که به قول رهبر معظم انقلاب، تروریست‌های فرودگاه‌های بغداد هستند، ۱۵۰ میلیون نفر را در جنگ‌های جهانی کشتند. این همان افرادی هستند که حقوق بشر را نوشته‌اند.

میرباقری با بیان اینکه ۱۰ سال پس از تسخیر لانه جاسوسی، با فروپاشی شوروی، درگیری وارد مقیاس جدیدی شد، تصریح کرد: غرب متوجه شد که رقیب آن‌ها جدی است و یک رقیب تمدنی دارند؛ بنابراین وارد درگیری تمدنی شدند. این درگیری بین تمدن اسلام به پرچمداری جمهوری اسلامی و لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا بود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه جنگ اسلام و غرب یک جنگ ایدئولوژیک است، تصریح کرد: آن‌هه می‌خواهند ایدئولوژی مدرن را بر دنیا حاکم کنند.

میرباقری با بیان اینکه یک قدرت نرم توسط انقلاب اسلامی ایجاد شده و به تعبیر رهبر انقلاب، عصر جدیدی آغاز شده، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های غرب این است که دوگانه اسلام- غرب و ایران- آمریکا را از بین ببرند. از همین روست که ما را یاغی منطقه‌ای می‌نامند.

او ادامه داد: یکی از اقدامات غرب در مقابل تمدن انقلاب اسلامی این است که جنگ سرد را احیا کرده‌اند. همچنین به‌دنبال احیای دوگانه غرب- غرب هستند تا دوگانه ایران- غرب کمرنگ شود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به حمله‌های آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: این حمله‌ها برای احیای هژمونی آمریکا بود. یکی از سیاست‌مداران آن‌ها پس از جنگ اول خلیج فارس گفت دنیا یادش رفته بود ما قدرت اول جهان هستیم، خواستیم این موضوع را به دنیا یادآور شویم.

میرباقری، دیپلماسی مهار از طریق مذاکره را یکی دیگر از ابزار غرب برای مقابله با انقلاب دانست و گفت: آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات، گفتمان‌سازی کردند که انقلاب، تسلیم ساختار‌ها و قواعد ما شده است.

او ادامه داد: یک طرح دیگر غرب این بود که لبه‌های خونین تمدنی را به داخل دنیای اسلام بکشد. احیای سلفی‌گری و داعش و ایجاد درگیری در دنیای اسلام برای این بود که چهره‌ای خشن از رقیب خود یعنی انقلاب اسلامی ارائه دهند.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال این بودند که دنیای اسلام را مخیر کنند بین انتخاب یکی از دو راه میانه‌روی و خشونت، تصریح کرد: راه سوم، مبارزه حکیمانه‌ای بود که حضرت امام آن را به ارمغان آورده بود.

میرباقری، تلاش غرب برای به قدرت رساندن میانه‌رو‌ها در دنیای اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن‌ها می‌دانند که میانه‌رو‌های دنیای اسلام با غربی‌ها سازش می‌کنند و سر کار آوردن سازشکاران اعتدال‌گرا به نفع آن‌ها خواهد بود.

او افزود: در ایران هم تلاش کردند و تا حدودی موفق شدند در ام‌اقرای جهان اسلام به بخشی از اهداف خود دست پیدا کنند.

میرباقری با بیان اینکه غربی‌ها با برنامه‌های خود از جمله روی کار آوردن میانه‌رو‌ها در جهان اسلام، مشکلات و بن‌بست‌هایی را هم ایجاد کردند، گفت: حرکت حکیمانه‌ای که انقلاب ایجاد کرده بود، با جالش مواجه شد.

او تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی که حقیقتاً یوم‌الله بود، همه مسیر‌های غرب را کور کرد و ما را وارد مرحله جدید درگیری تمدنی با غرب کرد. ضربه دوم هم حمله به پایگاه عین‌الاسد در عراق بود.

میرباقری با اشاره به «تلاش چندساله امپراتوری رسانه‌ای غرب برای القای این موضوع که جهان اسلام از درون خود، استحاله شده»، تصریح کرد: شهادت حاج قاسم و تشییع میلیونی شهدای مقاومت و سپس حمله به عین‌الاسد، تمام تبلیعات غربی‌ها را به سبد انقلاب ریخت و مرحله جدیدی را در مبارزه تمدنی با دنیای غرب آغاز کرده است.

میرباقری با بیان اینکه با شهادت سردار سلیمانی، موازنه قدرت بین تمدن اسلام و غرب به سرعت در حال تغییر است، تصریح کرد: بعد از ۴۱ سال محاصره همه‌جانبه اقتصادی و رسانه‌ای مردم ایران توسط دنیای غرب، شهادت حاج قاسم، یک جوشش باطنی را در مردم ایران ایجاد کرد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: اگر جوشش بیعت مردم با حضرت امام، منجر به تحولات بزرگی شد، جوشش بیعت مردم پس از شهادت سردار سلیمانی نیز سرمنشأ تحولات عظیمی خواهد شد که یکی از آن‌ها ایجاد انشقاق در دنیای غرب است.

کارشناس مسائل دینی در ادامه گفت: باطل، برای اینکه مورد پذیرش دیگران قرار گیرد، با لباس حق جلو می‌آید. تنها جایی که باطل با لباس خودش پیش می‌آید زمانی است که از طرف مقابل، مقاومت را مشاهده کند اینجاست که باطل مجبور می‌شود پرده‌ها را کنار زند.

میرباقری افزود: اینکه بنی‌امیه با آن همه مکر و حیله، در عاشورا آن صحنه‌ها را خلق کرد به‌دلیل مقاومتی بود که امام‌حسین (ع) از خود نشان داد.

او، اثرگذار بودن مقاومت در مقابل جبهه کفر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مکر بنی‌امیه از مکر دنیای مدرن کنونی کم‌تر نبود، اما امام حسین (ع) با شهادت خود، مکر آن‌ها را درهم شکست و کاری کرد که وجدان تاریخی بشر، ارتقاء یافت. امروز نیز مقاومت ملت ایران و ملت‌های منطقه همین کارکرد را خواهد داشت.

میریاقری با بیان اینکه بیعت اخیر ملت ایران، سرآغاز ازدیاد نعمت خواهد بود، تصریح کرد: خدا این ملت را انتخاب کرده تا یک کار بزرگ را در آخرالزمان رقم بزند که همان زمینه‌سازی ظهور است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، با اشاره به «جنگ رسانه‌ای بی‌بی سی علیه ملت ایران» گفت: ما وارد یک نبرد شده‌ایم و نباید از این نبرد بترسیم. دشمن از همه ابزار‌های خود، از نفوذ گرفته تا امپراتوری رسانه‌ای استفاده می‌کند و به ما ضربه می‌زند. در مقابل، ما نیز به آن‌ها ضربه می‌زنیم.

میرباقری تصریح کرد: دنیای غرب به کم‌تر از پرستش خود و تحقیر ما و سجده بر آیین خود از سوی ما راضی نمی‌شود و ما باید برای شکست آن‌ها مقاومت کنیم.

عضو مجلس‌خبرگان درباره انتقاد طالب‌زاده، مجری برنامه از حذف پخش زنده دو برنامه تلویزیون گفت: در صداقت مدیران صداوسیما در تصمیمات خود، تردیدی ندارم، اما نسبت به نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی نیز تردیدی ندارم.

رجا نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: