کد خبر: ۸۴۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۱۸۳
سوشانت گوپتا، مدیر تیم بازار نفت و پالایش شرکت "وود مک کنزی" در آسیا به شبکه سی ان بی سی گفت: موضوعی که ما در آمارهایمان مشاهده کردیم این است که بازار حتی برای کل امسال هنوز آماده نیست بازگشت کامل تولید نفت اوپک را جذب کند. ما انتظار داریم اوپک برای کل سال ۲۰۲۰ به کاهش تولید خود ادامه دهد.

پیمان نفتی اوپک تا پایان سال ادامه داردیک شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرد اوپک احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ به اجرای توافق کاهش تولید نفت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سوشانت گوپتا، مدیر تیم بازار نفت و پالایش شرکت "وود مک کنزی" در آسیا به شبکه سی ان بی سی گفت: موضوعی که ما در آمارهایمان مشاهده کردیم این است که بازار حتی برای کل امسال هنوز آماده نیست بازگشت کامل تولید نفت اوپک را جذب کند. ما انتظار داریم اوپک برای کل سال ۲۰۲۰ به کاهش تولید خود ادامه دهد.

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در دسامبر سال ۲۰۱۹ موافقت کردند میزان عرضه خود تا زمان نشست بعدی‌شان در مارس ۲۰۲۰ را ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر بیشتر کاهش دهند و مجموع محدودیت عرضه خود را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسانند.

با این حال مدت این توافق نامعلوم مانده است. این گروه هر شش ماه یک بار دیدار رسمی دارد بنابراین اعلام زمان دیدار در مارس باعث شد برخی از تحلیلگران تصور کنند که خط مشی فعلی این گروه تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود.

گوپتا خاطرنشان کرد که کاهش بیشتر تولید نشان می‌دهد که اوپک از وجود مازاد عرضه در بازار نفت حداقل در نیمه اول امسال مطلع است و باید این مازاد عرضه را به نحوی یا از طریق پایبندی بالاتر به پیمان یا حتی کاهش بیشتر تولید به مدت طولانی‌تر، مدیریت کند.

شرکت "وود مک کنزی" انتظار دارد عرضه نفت از میزان تقاضا در سال ۲۰۲۰ فراتر رود و عرضه تولیدکنندگان غیراوپک و غیرآمریکا شامل برزیل، کانادا و نروژ نقش عمده‌ای در این موضوع دارد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تحلیلگران "وود مک کنزی" انتظار دارد قیمتهای نفت در نیمه اول امسال در حدود ۶۵ دلار در هر بشکه و برای کل سال ۲۰۲۰ در حدود ۶۴ دلار در هر بشکه تثبیت شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: