کد خبر: ۸۴۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
تعداد بازدید: ۱۸۵
با تصویب هیئت وزیران مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهار درصد) با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی سازمان امور عشایر ایران بین عشایر کشور و تشکل‌های عشایری آسیب دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه با ضمانت زنجیره‌ای به منظور جبران خسارات پرداخت می‌شود.

تخصیص اعتبار برای جبران خسارات عشایربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، براساس تصمیم دولت در جلسه ۲۵ دی ۱۳۹۸ طول دوران بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج سال می باشد و بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانکها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

هم‌چنین، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخهای مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (۱) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینههای یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»افزون بر این، سازمان امور عشایر ایران موظف است گزارش عملکرد این تصویبنامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمانهای برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارائه نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: