کد خبر: ۸۴۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: ۳۲۶
اعضای کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت با اصلاح اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و افزودن یک تبصره مبنی بر بهره مندی خواهر و برادر شهدا از خدمات این صندوق موافقت نمودند.

اصلاح اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگرانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، طبق ماده ۳۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگان موظف به ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است و اساسنامه این صندوق در سال ۱۳۹۴ به تصویب هیئت وزیران رسید.

گفتنی است، طبق ماده یک اساسنامه، این صندوق به منظور ایجاد، توسعه و تقیوت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی ایثارگران شامل خانواده شاهد (پدر، مادر، همسر و فرزند)، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان آنان تشکیل و بر اساس مفاد اساسنامه فعالیت می نماید که با افزودن یک تبصره خواهر و برادر شهدا در اولویت بعدی برای استفاده از تسهیلات صندوق قرار می‌گیرند.

این پیشنهاد پس از تصویب نهایی در هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.

تصویب تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی

در ادامه این جلسه، آیین نامه اجرایی بند (ح) ماده (۱۱۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه موضوع تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی به تصویب اعضا رسید.

گفتنی است، طبق بند "ح" ماده (۱۱۳) قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده به منظور استفاده از خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه­های اجرائی به ویژه در زمینه­ های بودجه ریزی، برنامه ریزی، حقوقی، اداری و استخدامی، تعرفه خدمات مذکور برای دستگاه­های اجرائی که مطابق قوانین موضوعه مجاز به استفاده از آنها هستند تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش نویس آیین نامه اجرایی مذکور را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذی ربط تهیه و ارائه نموده که مورد تصویب اعضای کمیسیون امور اجتماعی دولت قرار گرفت و آماده طرح در هیئت وزیران است.

به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»گفتنی است، جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ به ریاست جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاون رئیس جمهور و دکتر فلاح زاده، سرپرست کمیسیون و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: