کد خبر: ۸۴۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۱۷۴
امیرعبدالهیان در نشست «ابعاد سیاسی و راهبردی پیامدهای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی»:
معاون پیشین وزارت امور خارجه گفت: هدف راهبرد سه ضلعی از سوی آمریکا و اسرائیل تغییر رژیم یا تجزیه کشورهای منطقه است؛ رویکرد تغییر رژیم یا تجزیه کشورهای منطقه در بخشی از قدرت در آمریکا وجود دارد. اسرائیل به دنبال آن است که از توان آمریکا استفاده کرده تا تجزیه در منطقه محقق شده و اسرائیل برآمده شود.

هدف آمریکا و اسرائیل تغییر رژیم یا تجزیه کشورهای منطقه است/ سردار سلیمانی هیچ‌گاه آرمان فلسطین را فراموش نکردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین امیرعبدالهیان در نشست «ابعاد سیاسی و راهبردی پیامدهای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی» که در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: راهبرد اول سردار سلیمانی، ایجاد سد در راه توسعه رژیم صیهونیستی بود که نیروهای قدس و سردار سلیمانی در برابر این مسئله بسیار موفق بودند چرا که اسرائیل در سرزمین کوچکی و در میان دیواره‌های بتوانی محصور است در حالی که هدف آنها ایجاد رژیمی در نیل تا فرات بود و در مراسم تشیع و نماز سردار سلیمانی دیدید که رهبران و سران گروه‌های مقاومت و فلسطینی در پشت مقام معظم رهبری بودند، چرا که سردار سلیمانی هیچ گاه آرمان فلسطین را فراموش نکرد.

وی ادامه داد: دومین راهبردی سردار سلیمانی مبارزه با تروریسم بود و شکسته شدن و خرد شدن استخوان‌های داعش و تروریسم در سوریه، عراق و لبنان و... را شاهد بودید. همچنین در کنار این دو راهبرد، راهبرد اسرائیلی‌ها برای تجزیه کشورهای منطقه به نتیجه نرسید. به همین خاطر آمریکایی‌ها راهبرد سه ضلعی در پیش گرفتند که بی‌دولت‌سازی دولت‌های منطقه به ویژه کشورهای مقاومت است. دومین ضلع این مثلث ایجاد آنارشی و هرج و مرج در منطقه است که این مسئله را در یمن شاهد هستید.

وی افزود: هدف این راهبرد از سوی آمریکا و اسرائیل تغییر رژیم یا تجزیه کشورهای منطقه است؛ رویکرد تغییر رژیم یا تجزیه کشورهای منطقه در بخشی از قدرت در آمریکا وجود دارد. اسرائیل به دنبال آن است که از توان آمریکا استفاده کرده و تجزیه در منطقه محقق شده تا اسرائیل برآمده شود. این تجزیه شامل سوریه و عراق در مرحله اول و ترکیه و عربستان در مرحله سوم و ایران و مصر در مرحله سوم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: