کد خبر: ۸۳۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
تعداد بازدید: ۱۹۳
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از دستگیری و تعطیلی واحد درمانی یک ماما در این استان نه به دلیل قصور و تخلف پزشکی بلکه به دلیل جٌرم سقط جنایی جنین خبر داد.

دستگیری مامای یزدی به دلیل سقط جنایی جنینبه گزارش خبرداغ ، دکتر «محمدحسین زارع» در این رابطه تصریح کرد: عاملی که موجب دستگیری این فرد و تعطیلی واحد درمانی وی شده، قصور و تخلف پزشکی نبوده بلکه جرمی است که در حیطه درمان صورت داده است.

وی سقط غیرقانونی جنین را جرم اصلی این ماما خواند و گفت: سقط جنین در سه حالت درمانی، حادثه‌ای و جنایی انجام می‌شود که جرم این فرد متخلف از نوع سقط جنایی مشخص شده است.

زارع اظهار کرد: در انواع سقط درمانی و حادثه‌ای که الزام آن به سلامت مادر یا جنین مربوط است، تائیدیه سه پزشک و پزشک قانونی مورد نیاز است ولی از نظر قوانین، اقدام به سقط جنین بدون شرایط مذکور با عنوان سقط جنایی، جرم محسوب می‌شود و مشمول مجازات کیفری است.

مدیر درمان استان در پایان با تاکید بر نظارت علوم پزشکی بر واحدهای درمانی و بهداشتی، خاطرنشان کرد: هر چند این موضوع مربوط به حیطه‌ی قضایی است اما نظارت کاملی بر فعالیت واحدهای درمانی استان وجود دارد و از هر نوع اقدام غیرقانونی و تخلف در حیطه پزشکی ممانعت می‌شود.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: