کد خبر: ۸۳۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۳۲۰
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل کره جنوبی، به فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا رسید.

ایران ۳ - کره‌جنوبی۲/ تیم ملی والیبال به سختی به یک قدمی المپیک رسیدبه گزارش خبرداغ ، از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (شنبه) ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا به میزبانی چین، به مصاف تیم کره‌جنوبی رفت که توانست در یک بازی حساس و سخت به پیروزی ۳ بر ۲ برسد.

ایران در دیدار فینال به مصاف برنده دیدا چین و قطر می رود تا در نهایت تیم قهرمان راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی، تیم ملی ایران با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف (کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) و پوریا فیاضی بازی را آغاز کرد. کره‌ نیز با ترکیب سان‌سو هان، مینسو جئونگ (لیبرو)، جیسئوک جونگ، مینهو چویی، جئون، چول‌وو پارک و یونگ‌سوک شین مقابل حریف خود قرار گرفت.

*ست اول: ۲۲ - ۲۵ کره‌جنوبی
پس از یک رالی ۲۱ ثانیه‌ای، سرانجام کره‌ای‌ها امتیاز اول را کسب کردند. دو تیم پایا پای پیش رفتند تا اینکه با درخشش عبادی‌پور در حمله، ایران ۶ - ۵ پیش افتاد. در ادامه اما "جیسئوک جونگ" بود که دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا کره ۷ - ۸ وقت استراحت فنی اول را به دست آورد.

با شروع بازی دریافت‌های خوب کره ادامه داشت تا "پارک" امتیاز ۹ را برای این تیم‌ کسب کند. با درخشش "پارک" در خط سرویس، ضمن افزایش اختلاف به چهار پوئن، کره ۱۰ - ۱۴ پیشی گرفت تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. کره‌ای‌ها که در دریافت فوق‌العاده بودند، ۱۰ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کردند.

با شروع مجدد بازی، سرویس‌های ایران دریافت کره را دچار مشکل کرد تا اختلاف در حالی با آبشار موسوی روی توپ برگشتی به ۳ پوئن کاهش یابد که کره‌ای‌ها همچنان ۱۵ - ۱۸ پیش بودند. در حالی که بازی همچنان به سود کره ادامه داشت، ایران در امتیاز ۲۰ - ۲۳ وقت استراحت گرفت. با ورود دو تیم به زمین، عبادی‌پور در خط سرویس خوش درخشید تا دو امتیاز متوالی برای ایران کسب شود و اینبار کره در امتیاز ۲۲ - ۲۳ تقاضای وقت استراحت کند که در نهایت کره‌ای‌ها ۲۲ - ۲۵ پیروز ست نخست بازی شدند.

* ست دوم: ۲۵ - ۲۱ ایران

با شروع این ست سرویس‌های خوب ایران کار را برای دریافت کننده‌های کره سخت کرد تا موسوی با کسب سه امتیاز روی توپ‌های برگشتی، ایران را ۳ - ۱ پیش بیاندازد. کره‌ای‌ها با درخشش "پارک" در خط سرویس سرانجام در امتیاز ۶ بازی را به تساوی کشاندند، اما نهایتا این تیم ایران بود که ۸ - ۷ وقت استراحت فنی اول را ازآن خود کرد.

دریافت‌های خوب ایران در این ست، توپ را به خوبی در اختیار معروف قرار می‌داد تا او نیز با پاس‌های سرعتی دفاع کره را جا بگذارد. موسوی نیز با دفاع خوب خود ایران را ۱۳ - ۹ پیش انداخت تا کره تقاضای وقت استراحت کند. نهایتا با تک دفاع شفیعی، دو تیم در امتیاز ۱۶ - ۱۱ به سود ایران، راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.

با درخش شفیعی در دفاع روی تور، ایران اختلاف را به ۶ پوئن افزایش داد تا کره‌ای‌ها در امتیاز ۱۹ - ۱۳ تقاضای وقت استراحت کنند. با ورود دو تیم به زمین، کره ۳ امتیاز متوالی را با سرویس پارک کسب کرد و اختلاف را کاهش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۰ - ۱۷ وقت استراحت بگیرد. نهایتا ایران ضمن حفظ برتری سه امتیازی خود، با آبشار موسوی ۲۵ - ۲۱ پیروز ست دوم بازی شد تا دو تیم یک بر یک مساوی شوند.

*ست سوم: ۲۵ - ۱۸ ایران
با شروع بازی دو تیم به صورت پایاپای پیش رفتند تا اینکه اشتباه فیاضی در زدن آبشار، کره را ۲ - ۴ پیش انداخت. پس از یک رالی ۱۶ ثانیه ای، سرانجام با جای خالی محمودی ایران نتیجه را در امتیاز ۶ به تساوی کشاند. دو تیم در امتیاز ۸ - ۷ به سود ایران، راهی وقت استراحت فنی اول شدند.

سرویس‌های قدرتی عبادی‌پور دو امتیاز متوالی را برای تیم ملی ایران به دست آورد تا اختلاف به ۳ امتیاز افزایش یابد که این موضوع کره را در امتیاز ۱۰ - ۷ وادار به تقاضای وقت استراحت کرد. با ورود دو تیم به زمین درخشش عبادی‌پور در خط سرویس همچنان ادامه یافت تا ایران ۱۳ - ۷ پیش بیفتد و کره دوباره وقت استراحت بگیرد. روند خوب سرویس‌های ایران با علی شفیعی ادامه یافت تا ضمن دیکته کردن قدرت خود به حریف، ۱۶ - ۸ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کند.

با شروع مجدد بازی، کره عملکرد بهتری در دریافت‌ها داشت و روی چند رفت و برگشت اختلاف را به ۵ امتیاز کاهش داد تا کولاکوویچ را در امتیاز ۱۷ - ۱۲ وادار به تقاضای وقت استراحت کند. برتری قاطع ایران در این ست با زدن سرویس‌های قدرتی ادامه یافت تا ۲۵ - ۱۸ پیروز ست سوم شده و در مجموع ۲ بر ۱ پیش بیفتد.

*ست چهارم: ۲۲ - ۲۵ کره‌جنوبی
با شروع این ست امتیاز نخست را ایران کسب کرد، اما در ادامه با درخشش "مینهو" و بیرون رفتن آبشار فیاضی، کره ۲ - ۴ پیش افتاد. با عملکرد خوب "پارک" پشت خط زن کره در خط حمله این تیم، اختلاف دو امتیازی حفظ شد تا دو تیم در امتیاز ۶ - ۸ به سود کره، راهی وقت استراحت فنی اول شوند.

با عملکرد خوب کره‌ای‌ها در دریافت‌ها توسط "مینهو" و خط حمله توسط "پارک"، اختلاف به ۴ امتیاز افزایش یافت تا کولاکوویچ در امتیاز ۷ - ۱۱ تقاضای وقت استراحت کند. با سرویس‌های خوب سعید معروف و توپ گیری خوب حضرت‌پور، ایران توانست اختلاف را در امتیاز ۱۳ - ۱۴ به یک امتیاز کاهش دهد تا کره‌ای‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. با ورود تیم‌ها به زمین‌، کره دو امتیاز متوالی کسب کرد تا ۱۳ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را ازآن خود کند.

بعد از یک رالی ۱۶ ثانیه‌ای، روی یک حرکت دوبل وسط ایران توسط عبادی‌پور امتیاز ۱۶ را کسب کرد تا مانع افزایش اختلاف به سه پوئن شود. با ورود مجرد و شریفی به زمین، سرانجام "پارک" در این بازی دفاع شد تا ایران با کسب ۳ امتیاز متوالی از دفاع روی تور، ۱۹ - ۱۸ پیش بیفتد و کره را مجبور به گرفتن وقت استراحت کند. در ادامه نیز با دفاع خوب مجرد، ایران ۲۰ - ۱۸ پیشی گرفت. سرانجام کره در امتیاز ۲۱ بازی را به تساوی کشیده و با سرویس "جئون" ۲۱ - ۲۲ پیش افتاد تا کولاکوویچ وقت استراحت بگیرد. در انتهای این ست "پارک" با دیگر در خط سرویس و حمله برای کره خوش درخشید تا ایران این ست را با نتیحه ۲۲ - ۲۵ به حریف واگذار کرده و بازی ۲ بر ۲ مساوی شود.

*ست پنجم: ۱۵ - ۱۳ ایران

با سرویس‌های قدرتی عبادی‌پور در این ست، دو امتیاز نخست برای ایران به دست آمد تا کره تقاضای وقت استراحت کند. "سونگ" بازیکن تعویضی کره‌ای‌ها در حمله خوش درخشید تا اختلاف در امتیاز ۵ - ۴ به سود ایران، به یک پوئن کاهش یابد، اما در ادامه با عملکرد خوب شفیعی در دفاع روی تور ایران ۷ - ۴ پیشی گرفت تا نهایتا دو تیم در امتیاز ۸ - ۷ به سود ایران، محل استقرار خود در زمین را تغییر دهند.

با شروع مجدد بازی، عبادی‌پور باز هم پشت خط سرویس دو امتیاز متوالی را برای ایران کسب کرد تا شاگردان کولاکوویچ ۱۱ - ۶ از حریف پیش افتاده و کره را وادار به تقاضای وقت استراحت کنند. با ورود دو تیم به زمین کره دو امتیاز متوالی کسب کرد تا ایران در امتیاز ۱۱ - ۸ وقت استراحت بگیرد. با بیرون رفتن آبشار فیاضی اختلاف به دو امتیاز کاهش یافت تا ایران بار دیگر در امتیاز ۱۳ - ۱۱ وقت استراحت بگیرد.

در نهایت ایران توانست با آبشار عبادی‌پور ۱۵ - ۱۳ پیروز این ست شود تا در مجموع ۳ بر ۲ برنده از زمین خارج شود.

به این ترتیب تیم ملی ایران باید فردا (یک‌شنبه) ۲۲ دی ماه، ساعت ۱۵:۳۰ در دیدار فینال به مصاف برنده بازی تیم‌های قطر و چین برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: