کد خبر: ۸۳۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید: ۲۵۱
رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: تا ساعاتی دیگر نتایج آزمون وکالت منتشر خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون «وکالت» تا ساعاتی دیگربه گزارش خبرداغ ، رامتین قانع در رابطه با اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این آزمون دو مرحله‌ای است، مرحله اول مربوط به آزمون کتبی بوده و پیش‌بینی ما این است 10 درصد از پذیرفته‌شدگان موفق به دریافت حد نصاب‌های لازم شده و بعد از آن بتوانند وارد مرحله دوم این آزمون شوند.

وی ادامه داد: مرحله دوم، مصاحبه تخصصی و شخصیت‌شناسی است چرا که اعتقاد داریم صرف برگزاری آزمون کتبی و تست زدن برای وکیلِ خوب شدن کافی نیست و جنبه‌های دیگر نیز باید لحاظ شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: شرکت‌کنندگان اولیه در این آزمون 107 هزار نفر هستند و پیش‌بینی ما این است که 50 درصد این داوطلبان بتوانند موفق به اخذ پروانه وکالت شده و در مرحله دوم قبول شوند. این در حالی است که در سال 96، 3 هزار ظرفیت تعیین کرده بودیم و فقط 1551 نفر جذب شدند، بنابراین ما اصراری به قبولی بالا نداریم بلکه می‌خواهیم افرادی طبق استانداردها و با صلاحیت‌ قبول شوند.

قانع افزود: برای مرحله دوم آزمون، تیم مصاحبه‌کننده ثابت طراحی شده، 40 تیم هستند که از تهران به 7 منطقه کشور می‌روند. استان‌های تهران، شیراز، همدان، اصفهان، تبریز، کرمان و مشهد شهرهایی هستند که محل برگزاری آزمون شفاهی بوده و شخصیت‌شناسی افراد در این استان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: اعضای تیم‌ها، قضات، اساتید دانشگاهی، وکلای دادگستری و روانشناسان هستند و از هر 7 منطقه نیز اساتیدی به تیم‌ها اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: آزمون وکالت قوه قضائیه تحت نظارت قوه قضائیه اجرا می‌شود و شائبه‌ای در مورد سلامت آزمون تاکنون مطرح نشده و مسائل امنیتی با شدت و حساسیت بالا اعمال شده است و سؤالات در مرحله آزمون شفاهی با نظارت ناظران در مباحث مختلف حقوقی طرح خواهد شد.

قانع افزود: آماده‌ایم تجارب ناشی از این آزمون را در اختیار سایر نهادها قرار دهیم چرا که تجربه شرکت این حجم از داوطلب را تاکنون نداشته‌ایم.

وی بیان داشت: در این آزمون سؤالات بلافاصله منتشر شد، سه روز بعد پاسخ‌نامه تشریحی و کمتر از دو هفته نتایج آزمون را منتشر کرده‌ایم. در واقع به وعده‌های خود وفادار و پایبند بوده‌ایم که این امر در تجارب گذشته بی‌سابقه بوده است.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: