کد خبر: ۸۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۹
در حالی دوستداران میراث فرهنگی استان فارس از سوراخ شدن دیوار ضلع غربی خانه قاجاری «رقیه رسولی» توسط افراد ناشناس خبر می‌دهند که در صورت توجه نشدن به این وضعیت، این بخش از خانه قاجاری به زودی فرو می‌ریزد.

دیوار خانه‌ قاجاری را در شیراز سوراخ کردند!در حالی دوستداران میراث فرهنگی استان فارس از سوراخ شدن دیوار ضلع غربی خانه قاجاری «رقیه رسولی» توسط افراد ناشناس خبر می‌دهند که در صورت توجه نشدن به این وضعیت، این بخش از خانه قاجاری به زودی فرو می‌ریزد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، این خانه‌ی تاریخی که مدتی قبل توسط یک شخص حقیقی خریداری شده، تا کنون چند بار دچار آتش‌سوزی شده و ساکنان قبلی آن نیز خانه را به حال خود رها کرده‌اند و این خانه‌ی قاجاری تقریبا به صورت متروکه به حال خودرها شده است.

دوستداران میراث فرهنگی استان فارس ایجاد شدن این حفره‌ی بزرگ در ضلع غربی دیوار خانه‌ی رسولی را هشداری دانسته‌اند که احتمال ریزش این خانه را با سرعت بیشتری فراهم می‌کند.

به گفته‌ی آن‌ها مالک خانه در پاسخ به اعتراضِ میراث فرهنگی برای به وجود وضعیت کنونی در خانه‌ی «رسولی» اعلام کرده که که «این حفره را افراد ناشناس در دیواره ایجاد کرده‌اند!»

خانه‌ی قاجاری "رقیه رسولی" در بافت قدیم شیراز و پشت مسجد جامع عتیق قرار دارد، این خانه را میراث فرهنگی دهم خرداد ۱۳۸۲ به شماره ۸۷۰۶ در فهرست میراث ملی به ثبت رسانده است.

خبرنگار ایسنا در تماس با مصیب امیری - مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس- قصد بررسی آخرین وضعیت این خانه‌ی تاریخی را داشت، اما موفق به صحبت با وی نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: