کد خبر: ۸۳۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید: ۴۱۱
آیین امضای موافقت نامه تامین مالی سـندیکایی طرح سـرمایه گـذاری تولیـدکاغـذچاپ و تحریر در استان خوزستان با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)،ریاست هیات عامل صـندوق توسعه ملی و مدیران عامل بانک های پارسیان، ملی، سپه و صنعت معدن (به عنوان اعضای سندیکا) روز سه شنبه 3 دی ماه در محل بانک پارسیان برگزار شد.

مشارکت ۴۰ درصدی بانک پارسیان در ایجاد کارخانه کاغذ خوزستان / جلوگیری از خروج سالانه280 میلیون دلار ارز ازکشور با اجرای این طرحبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی پارسیان ، دکتر پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در این مراسم با بیان اینکه در سال های اخیر همکاری خوبی میان شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی صورت پذیرفته است، افزود :طرح های مختلفی در شبکه بانکی برای رونق اقتصادی کشور در حال انجام است که اساس آنها، همکاری مضاعف و ایجاد رقابت‌های مثبت است و شبکه بانکی همپای دولت، برای رونق اقتصادی حرکت می‌کند.
مدیرعامل بانک پارسیان، ادامه داد: با همراهی و همگامی که از تابستان سال جاری با صندوق توسعه ملی و ستاد اجرایی آغاز شد، امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه این طرح هستیم و این طرح جنبه های متفاوت و مهمی به خصوص از لحاظ اقتصادی، زیست محیطی و اشتغالزایی خواهد داشت.
کورش پرویزیان در خصوص سرمایه گذاری پروژه گفت: هزینه ارزی پروژه حدود ۴۸۰ میلیون دلار و آورده ریالی شرکت قریب 1100 میلیارد تومان است.
مدیرعامل بانک پارسیان در حاشیه امضای این موافقت نامه افزود: از کل سرمایه گذاری طرح 40 درصد سهم بانک پارسیان به عنوان بانک عامل سندیکا است و مابقی آن بین بانک‌ها تقسیم می‌شود.
رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: بانک‌های ملی، سپه و صنعت و معدن هر کدام با آورده ۲۰ درصدی به صورت مشارکتی در طرح سندیکای کاغذ خوزستان شرکت خواهند کرد.
کورش پرویزیان با بیان اینکه این طرح جنبه های مثبتی به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی در خوزستان دارد، افزود: این طرح با ظرفیت عملی 240 هزار تن که قابلیت افزایش تا 320 هزار تن را دارد، از خروج سالانه بالغ بر ۲8۰ میلیون دلار ارز از کشور می تواند جلوگیری کند.
وی گفت: این طرح از جنبه زیست محیطی، ضمن جلوگیری از آلایندگی ، از قطع 6 میلیون اصله درخت جلوگیری خواهد کرد.
هیچ تحول اقتصادی بدون حضور پررنگ بانک‌ها، شدنی نیست
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درباره تامین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان، گفت: اجرای طرح تولید کاغذ ، دغدغه مهمی را از کشور رفع خواهد کرد وقطعا اتفاقی مبارک و کاری بزرگ محسوب می‌شود.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود : این طرح که با همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های ملی، سپه، پارسیان و صنعت معدن قرار است انجام شود، در شرایط فعلی کار بسیار مهمی است .
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری قریب به 480 میلیون دلاری و اجرای این پروژه ، ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵ میلیون دلار ارز ، از قطع شدن ۶میلیون اصله درخت تنومند درسال جلوگیری میشود چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره میبرد و با راه اندازی آن دانش فنی کشور درحوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این نکته که بیکاری امروز واقعیتی است که کشور ما دچار آن شده افزود: با اجرای طرح تولید کاغذ ، حدود ۲۰۰۰شغل جدید مستقیم و غیرمستقیم درمنطقه محروم استان خوزستان طی ۳ سال ایجاد خواهد شد.
دکتر مخبرگفت:در تدین و تعهد مدیران بانکی کشور به انقلاب اسلامی و در توان بالای اقتصادی آنها هیچ تردیدی وجود ندارد و از این رو جامعه توقع دارد جریان اصلاحی بانک ها برای رفع معضلات و مشکلات جامعه توسط کانون های بانکی دولتی و خصوصی اتفاق بیافتد.
دکتر مخبر توقع مردم، نخبگان اقتصادی و بزرگان کشور درخصوص ایجاد تحول در سیستم بانکداری را بر زمین مانده توصیف کرد و اظهار داشت:طرح تحول بانک‌ها تنها با طرح و برنامه مسئولان خود بانک‌ها به نتیجه خواهد رسید.
پروژه طرح تولید کاغذ، پروژه ای استراتژیک است
مرتضی شهیدزاده، رییس صندوق توسعه ملی ایران نیز در این نشست، گفت: شکل گیری صندوق توسعه ملی یکی از اقدامات بزرگ جمهوری اسلامی با ابتکار مقام‌معظم رهبری است. ما همواره به دنبال ایجاد ساز و کاری برای استفاده از درآمدهای نفتی بودیم که این موضوع باعث شد تا در نهایت صندوق توسعه ملی در برنامه پنجم و ششم توسعه تاسیس شود.
وی افزود: مقرر شد تا سالانه درصدی از درآمدهای نفتی که از ۲۰ درصد آغاز شد و الان به ۳۶ درصد رسیده، از درآمد فروش نفت برای توسعه سرمایه گذاری در کشور اختصاص یابد تا منافعی برای آیندگان حفظ شود.
رییس صندوق توسعه ملی ایران، ادامه داد: در اساسنامه اعتباری صندوق یکسری بندهای نظارتی تعیین شده تا در روند فعالیت ها، مشکلی ایجاد نشود به عنوان مثال، هنگامی که به پروژه ای منابع ارزی اختصاص می یابد، باید صادراتی باشد و از استانداردها و مکانیزم های روز برخوردار باشد.
شهیدزاده، در ادامه گفت: این پروژه ای که امروز تفاهم‌نامه آن امضا شد، پروژه ای استراتژیک است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند “برای کاغذ این مملکت فکری کنید”، با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک های ملی، سپه، صنعت معدن و پارسیان که ابزار اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، رایزنی هایی انجام شد و در چارچوب قانون و در کمترین زمان ممکن، اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.
وی در پایان، گفت: از آنجایی که زمینه و شرایط اجرای این پروژه در استان خوزستان وجود داشت، این استان به عنوان محل اجرای طرح تولید کاغذ انتخاب شد.
اجرای این طرح تولید ثروت و اشتغال برای کشور را درپی خواهد داشت
همچنین محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی هم در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در طرح تولید کاغذ، اظهار داشت: ما نباید در حوزه کاغذ دچار وابستگی به خارج باشیم، اجرای این طرح تولید ثروت و اشتغال را برای کشور درپی خواهد داشت.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون کارنامه بسیار درخشانی در کمک به توسعه کشور داشته و قطعا با مشارکت ستاد ما شاهد موفقیت این طرح ملی خواهیم بود.
محمدرضا حسین زاده با اشاره به اقدامات موثر بانک ها در اشتغال زایی، گفت: این روزها شاهد انتقادات ناروایی از شبکه بانکی هستیم که آزاردهنده است.
وی افزود: در سراسر کشور پروژه های متنوعی با همکاری سیستم بانکی در حال انجام است و بانک ها باید منابع خرد را جمع آوری و در راستای تامین مالی پروژه های مختلف در کشور استفاده کنند.
لزوم افزایش سهم استان خوزستان در پروژه های اشتغالزایی
همچنین محمد کاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه نیز اظهار داشت: بانک ها در خط مقدم نظام اقتصادی کشورمان هستند و دشمن حوزه اقتصادی کشور را هدف قرار داده و در طول سال های اخیر نیز حوادثی از جمله زلزله و سیل رخ داده که حضور سیستم بانکی نیز در کنار دولت پُررنگ تر شده و خوشبختاته همکاری شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی موجب انسجام در سیستم بانکی شده است.
وی افزود: به دلیل بانک محور بودن اقتصاد، عدالت و منطق بر این است که فرصت بیشتری به خدمات بانک ها داده شود تا خدمات و اقدامات انجام شده توسط این سیستم به محضر مردم برسد.
رییس هیات مدیره بانک سپه، درباره طرح تولید کاغذ در استان خوزستان نیز گفت: علاوه بر اینکه استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تولید کاغذ دارد این استان خسارت‌های زیادی در زمان جنگ متحمل شد که باید امروز سهم بیشتری در پروژه‌های اشتغالزایی داشته باشد
وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان ظرفیت های بی بدیلی دارد که در صورت ظهور و شکوفایی آنها، کل کشور بهره مند خواهد شد و امید داریم این طرح در زمانبندی مقرر، به اجرا درآید.
دکتر مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز با بیان اقدامات توسعه ای بانک صنعت و معدن، بر اجرای این طرح استراتژیک در جایگزینی از فاینانس خارجی تاکید کرد.
وی ازظرفیت های ایجاد شده توسط صندوق توسعه ملی و حمایت های ستاداجرایی فرمان امام (ره) و همچنین از دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان جهت فراهم سازی این موافقت نامه قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: