کد خبر: ۸۳۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید: ۴۰۸
در ماه مارس سال‌جاری میلادی، فیس‌بوک تصمیم خود را برای یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌هایش اعلام کرد و شواهد نشان می‌دهد مارک زاکربرگ بنیانگذار، این شبکه اجتماعی با جدیت به‌دنبال ادغام سه پلتفرم فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است.

فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ یکی می‌شوند؟به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ایران ، در ماه مارس سال‌جاری میلادی، فیس‌بوک تصمیم خود را برای یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌هایش اعلام کرد و شواهد نشان می‌دهد مارک زاکربرگ بنیانگذار، این شبکه اجتماعی با جدیت به‌دنبال ادغام سه پلتفرم فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است اما در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد و چرا که این روزها شبکه اجتماعی فیس‌بوک زیر ذره‌بین کمیسیون فدرال تجارت امریکا(FTC) قرار گرفته تا جایی که برخی اعضای آن می‌خواهند از اجرای برنامه جدید فیس‌بوک و یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌های آن جلوگیری کنند.

 

یک دادخواست علیه فیس‌بوک

گفته می‌شود زاکربرگ تصمیم دارد پس از یکپارچه‌سازی سه پلتفرم فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ، همه آنها را به رمزگذاری‌های پیشرفته یا end-to end مجهز کند؛ رمزگذاری که اکنون تنها در واتس‌اپ اجرا می‌شود و همین موضوع قانونگذاران امریکا بویژه برخی اعضای FTC را بسیار نگران کرده است چرا که معتقدند با این کار دیگر نمی‌توان مجرمان را در پلتفرم‌های آنلاین مربوط به فیس‌بوک تحت تعقیب و پیگرد قرار داد.

مخالفان یکپارچه‌سازی اپ‌های فیس‌بوک معتقدند مجرمان نیز همگام با کاربران عادی از ظرفیت‌های این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و در صورت وجود رمزگذاری‌های گسترده و پیچیده، عملاً این پلتفرم‌ها به فضایی امن برای آنها تبدیل می‌شود.

این گروه همچنین نگران نقض امنیت کودکان در فضای مجازی هستند و می‌گویند با این کار فیس‌بوک عملاً نمی‌توان بسرعت متوجه سوء‌استفاده‌های آنلاین از کودکان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: