کد خبر: ۸۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
تعداد بازدید: ۲۲۱
وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت که قطر در پی اختلاف‌افکنی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.

امارات: قطر به دنبال تفرقه‌افکنی در شورای همکاری خلیج فارس استبه گزارش خبرداغ ، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده امروز (شنبه) پس از انتشار سخنان وزیر خارجه قطر در خصوص مذاکره با دولت سعودی، هرگونه کنار گذاشته شدن ابوظبی از روند مذاکرات را رد کرد.

او نوشت: «سخنان قطری‌ها در خصوص حل بحران دوحه با عربستان سعودی بدون حضور کشورهای سه‌گانه [امارات، بحرین و مصر] تکرار تلاش‌های قطر برای اختلاف‌افکنی و فرار از عمل به وظایف خویش است.»

 

انور قرقاش در ادامه مدعی شد که دولت ریاض پرونده قطر و دیگر پرونده‌های منطقه را در تعامل با دوستانش پیش می‌برد و به همپیمانان خود وفادار است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه آیا هفته گذشته در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس پیشرفتی در خصوص حل اختلافات بین قطر و چهار کشور حاصل شد؟ گفت: «پیشرفت جزئی حاصل شد».

وزیر خارجه قطر پیشتر در سخنانی در رم، پایتخت ایتالیا با بیان اینکه کشورش گفت‌وگوهایی با طرف سعودی آغاز کرده، ابراز امیدواری کرده بود که این گفت‌وگوها منجر به نتایج مثبتی شود.

جلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته در ریاض برگزار شد و با وجود دعوت شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در این اجلاس اما او در این اجلاس حضور نیافت و به جای او نخست‌وزیر قطر در اجلاس شرکت کرد.

انور قرقاش در واکنش به عدم حضور امیر قطر در نشست ریاض گفته بود که این اقدام «تمیم بن حمد» نشان دهنده این است که بحران ادامه دارد.

چهار کشور مذکور از خرداد سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و فهرستی از مطالبات ۱۳‌گانه خود را به عنوان شرط از سرگیری روابط با این کشور مطرح کرده‌اند حال آنکه قطر بارها بر گفت‌وگوی بی‌قید و شرط و احترام به حاکمیت این کشور تأکید کرده است.

فارس
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: