کد خبر: ۸۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۱۹۴
عضو هیأت رئیسه مجلس از حضور وزیر ورزش در نشست فردای فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی به علت فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی و سرمربی باشگاه استقلال و وارد آمدن خسارت‌های مالی به کشور از این طریق خبر داد.

فسخ قرارداد ویلموتس و استراماچونی وزیر ورزش را به مجلس کشاندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی اصغر یوسف نژاد عنوان کرد: متأسفانه به دلیل ضعفی که در تنظیم و تدوین قراردادهای بین المللی در حوزه ورزش وجود دارد و بار حقوقی بسیاری از این قراردادها نادیده گرفته می‎شود، بسیاری از بازیکنان و مربیان خارجی با باشگاه‌های ایرانی و تیم ملی قرارداد منعقد می‌کنند و پس از مدتی از کشور رفته و با طرح شکایات درخواست غرامت هم می‎کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز مشخص شد که به طور معمول این قراردادها فاقد استانداردهای اولیه بوده و در برهه‌های مختلف زیان‌های بسیاری به دو باشگاه وارد شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۲ میلیون یورو به مارک ویلموتس و عدم حضور وی در کشور، ادامه داد: این موضوع در کنار رفتن از ایران استراماچونی سرمربی باشگاه استقلال، حاشیه ساز شده و افکار عمومی از مجلس انتظار واکنش و توضیح خواستن از وزیر ورزش را دارد. قراردادهای خارجی بایدبه نحوی منعقد شود که طرف خارجی در قبال رفتار و عملکرد خود پاسخگو باشد تا اینچنین شاهد رفتار غیرحرفه‌ای از مربیان خارجی نباشیم.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: باید در قراردادهای منعقد شده با مربیان و بازیکنان خارجی تعهدات دو طرف کاملا شفاف و مشخص باشد، ولی این مسئله به هیچ عنوان در ورزش کشور رعایت نمی‌شود و در خصوص همین دو مورد اخیر میلیون‌ها دلار از بیت المال بدون فایده‌ای برای کشور، هزینه شده است لذا طی همکاری فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی، وزیر ورزش فردا در نشستی در این باره باید پاسخگو باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: