کد خبر: ۸۳۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۳۵۳
انتقاد مسعود فراستی از سریال های شبکه نمایش خانگی: زن در این سریال‌ها یک کالای شبه مدرن عقب افتاده است. این سریال ها به شدت ضد اجتماعی و لمپن پرورند!

به گزارش خبرداغ به نقل از صبا: شب گذشته مسعود فراستی منتقد سینما میهمان تلفنی برنامه پشت‌صحنه رادیو تهران بود؛ مجری برنامه با اشاره به یکی از صحبت‌های فراستی درباره قیاس قهوه تلخ با سریال‌‌های این‌روزهای شبکه نمایش خانگی پرسید: آیا این نشان می دهد که قهوه تلخ یک سریال موفقی بوده یا سریال هایی که تازه منتشر می شود ضعیف است؟

فراستی در پاسخ به این سوال گفت: قهوه تلخ متوسط است و این سریال‌ها زباله‌اند. سلیقه مخاطب زباله‌پسند شده است. سریال های آمریکایی را نگاه کنید، آنها واقعا سریال هستند. سطحی سرگرم کننده‌شان هم قابل تحمل است و توهین آمیز نیست. اینجا اساساً به شدت به زن توهین می شود.

فراستی: سریال‌های شبکه نمایش خانگی زباله‌اند!

زنی که ما در این سریال ها می‌بینیم، جز یک کالای شبه مدرن عقب افتاده، نیست. این را باید مبسوط در برنامه هفت توضیح بدهم که زن در این سریال‌ها چیست. حتی جایی که ظاهراً زن قوی‌تر است، باز هم کالا است. این سریالها به شدت ضد اجتماعی و لمپن پرورند. سرگرمی خیلی چیز شریفی است.

مسعود فراستی در جواب به صحبت مجری درباره اینکه به هر حال این‌ها مشکل یک بخشی از جامعه است، بیان کرد: الزاماً این طور نیست. این سریال‌ها به قدری افراط دارند که ممکن است این‌ها به فرهنگ خانواده تبدیل شود و نمی‌شود که الزاماً از آن گرفته شده باشد. ممکن است دور و بر فیلمساز چنین مسائلی باشد. در واقع این نگاه‌ها ضد جامعه، ضد زن و ضد سرگرمی است. سرگرمی را در این حد نزول داده‌اند. می‌توان از سریال های خوب آمریکایی که فقط سرگرم کننده‌اند، یاد گرفت. این سریال‌سازان و فیلمسازان زباله ساز حتی کپی هم بلد نیستند یعنی به سطحی ترین و عقب افتاده ترین شکل کپی می‌کنند.

این منتقد سینما مطرح کرد: در جامعه ما خیلی چیزها وجود دارد، از چیزهای به شدت سطح پایین و لجن تا چیزهای به شدت شریف. چرا فقط لجن ها را جمع می‌کنند و وارد کارهایشان می کنند؟ چرا غیر از آن چیزی را در جامعه نمی بینند؟ من تکلیفم با جم روشن‌تر است تا با این سریال‌ها. .

مسعود فراستی در این برنامه گفت: فاجعه است که در شرایطی که مردم در شرایط سخت هستند و از یک بحران گذشته‌اند، می‌گویند اگر قطعی اینترنت را نداشتیم فروشمان بیشتر بود. این خیلی نگاه کثیفی است. یعنی مردم فقط وسیله هستند تا جیبشان را پر کنند و انگار کوچکترین بویی از درد و مسائل مردم نبرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دنی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
زباله تویی و عمت احمق بیشعور
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: