کد خبر: ۸۳۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۹۱۳
دکتر مظفری گفت: اولویت سازمان منطقه آزاد کیش حمایت از تولید و صنعت با رویکرد کار با کیفیت و ارتقاء استانداردها است.
اولویت سازمان منطقه آزاد کیش حمایت از سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت استبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری در آیین افتتاح مجموعه نشر و چاپ نوآوران کیش که متعلق به بخش خصوصی است با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) افتتاح این مجموعه صنعتی را رویکردی مثبت ارزیابی کرد که در پیشرفت فعالیت های صنعتی، فرهنگی و اقتصادی کیش می تواند تاثیرات مثبت داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این مجموعه صنعتی درکیش اظهار کرد: همه ما مکلف و ملزم به حمایت و کمک به شکل گیری فعالیت های اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در جزیره کیش هستیم؛ به ویژه در شرایطی که کشور عزیزمان نیازمند گسترش فعالیت های اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در گذشته یکی از مشکلات سرمایه گذاران حوزه تولید و صنعت اجاره بلند مدت زمین بود افزود: در گذشته تنها واحدهایی که زمین به صورت اجاره های بلند مدت به آن ها واگذار می­شد واحدهای تولیدی و صنعتی بود و بخش های دیگر مانند مسکن و هتل ها مگر در حریم ساحل زمین را خریداری می کردند حالیکه واحدهای صنعتی و تولیدی هستند که باید زمین به آن ها واگذار شود تا با در رهن قرار دادن زمین امکان دریافت تسهیلات برای این واحدها فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست هایی با معاونت اقتصادی و تصمیم گیری در راستای تغییر شیوه نامه و آیین نامه واگذاری زمین که به تصویب هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نیز رسیده است تاکید کرد: سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی برای تولید، اشتغال و کارآفرینی باید اطمینان به سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه داشته باشند.

دکتر مظفری ادامه داد: براساس آیین نامه جدید زمین به سرمایه گذاران واحدهای صنعتی و تولیدی واگذار می شود که پس از بهره برداری سند قطعی و مالکیت را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات فاز 6 صنعتی به مقوله واگذاری زمین و اجاره های بلند مدت ارتباط داشت؛ افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با توجه به اهمیت موضوع در شرایط سخت اقتصادی امروز که از سویی امیدوار کننده نیز است و با توجه به نامگذاری سال ها در دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید که نشان از اهمیت صنعت، اشتغال زایی، کارآفرینی و تولید دارد تمامی تلاش خود را در راستای حمایت از حوزه های تولید و صنعت به کار گرفته است.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم هایی که از سوی دشمنان به ایران اسلامی تحمیل شده است افزود: در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های ناجوانمردانه که به کشور و تولید ما تحمیل شده است اگر این اتفاق برای هر یک از کشورهای مدعی منطقه اعمال می شد شاهد از هم گسیختگی و فرو پاشی آن ها بودیم خوشبختانه امروز در جزیره کیش حدود 320 واحد صنعتی و تولیدی در حال فعالیت هستند که 9 واحد بزرگ از آن ها تا بهمن ماه وارد چرخه فعالیت خواهند شد.

وی با اشاره به توانمندی یکی از این واحدهای تولیدی افزود: محصول این واحد در دنیا کم نظیر است و تنها 3 کشور به جز ایران توان تولید در این زمینه را دارند و این واحد تولیدی به زودی در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که می تواند علاوه بر کشور به کل منطقه نیز خدمات رسانی کند.

دکتر مظفری با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، صنعت چاپ و نشر را از صنایع ضروری برشمرد که می تواند در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درجزیره کیش تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت بهره گیری از کیفیت و استاندارد بالا در تولید افزود: یکی از نیازهای جزیره کیش ورود به حوزه صنعت چاپ و بسته بندی با ملاحظات کامل کیفیت و استانداردهاست زیرا شعار ما در کیش انجام کار با کیفیت همراه با ارتقاء استانداردها است.

همچنین دکتر سعید پورعلی در مراسم افتتاح مجموعه چاپ و نشر نوآوران کیش با اشاره به اینکه سیاست سازمان منطقه آزاد کیش بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این مجموعه می تواند تسریع در رونق برنامه های فرهنگی و اجتماعی کیش باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: شتاب بخشی به توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کشور و منطقه یکی از دستاورهای مهم جزیره کیش است و این مجموعه می تواند دررسیدن به این هدف تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای امروز جزیره کیش در حوزه اجتماعی و فرهنگی با افتتاح این مجموعه مرتفع می شود افزود: امیدواریم این مجموعه بتواند با حمایت هایی که انجام میشود حداکثر توان خود را در ارتقاء بخش های اجتماعی و فرهنگی جزیره کیش به منصه ظهور برساند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاریخچه صنعت چاپ در جهان افزود: اختراع صنعت چاپ تحولی بزرگ در صنعت نشر و چاپ بود که در توسعه و رونق فرهنگ تاثیر بسزایی داشت.

وی با اشاره به نیاز بخش های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، نشریات و بخش های اقتصادی جزیره کیش به بهره گیری از امر چاپ و نشر اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با هدایت بخش خصوصی و بخش هایی که نیاز به این صنعت دارند به سوی این مجموعه تلاش می کند تا در رونق کسب و کار این واحد تولیدی حمایت های لازم را انجام دهد.

دکتر پورعلی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب از سوی سرمایه گذاران این صنعت به مصرف کنندگان خاطر نشان کرد: در صورتی که در یک فاز رقابتی مصرف کنندگان با هزینه های برابر و کیفیت بالاتر بتوانند خدمات خود را از جزیره کیش دریافت کنند بی تردید رغبت بیشتری به استفاده از خدمات سرمایه گذاران وارائه کنندگان خدمات در کیش خواهند داشت.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش در این مراسم با بیان اینکه در جزیره کیش نیاز به گسترش ورونق صنعت چاپ که نقش مهمی در انتقال دانش و علوم دارد؛ احساس می شد افزود: زمانی که صنعت چاپ به روی کار آمد فرهنگ ورق خود و تمدن در جامعه ها ارتقاء یافت.

وی اظهار داشت: حضور مسئولان ارشد سازمان در این مراسم نشان از آن دارد که در سال رونق تولید سازمان منطقه آزاد کیش حامی تولید و رونق اقتصادی جزیره هستند.

امام جمعه کیش ادامه داد: ارتقاء تمدن در سایه تولیدات علمی صورت گرفت که ابزار مهم آن صنعت چاپ و نشر است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه قرآن کریم زمانی بر جامعه بشری نازل شد که کمتر کسی توان خواندن و نوشتن را داشت و ابزار نوشتن نیز بسیار ابتدایی بود افزود: با تمام این اوصاف و کمبودهای ابزار نگارش قرآن به عنوان یک معجزه الهی تا امروز بدون کمترین تحریف به ما رسیده است و این وعده الهی بود که قرآن را ما نازل کردیم و خود حافظ آن خواهیم بود.

وی افتتاح مجموعه چاپ و نشر نوآوران در کیش را اتفاقی مثبتی ارزیابی کرد که می تواند در رونق فرهنگ و هنر در جزیره کیش تاثیر گذار باشد و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مواردی که باید مد نظر قرار گیرد این است که نگاه واحدهای صنعتی و تولیدی در کیش باید علاوه بر تامین نیازهای جزیره کیش به بخش صادرات باشد که می تواند موجب رونق کشور و کیش شود.

گفتنی است مجتمع چاپ و نشر کیش با سرمایه گذاری ۹میلیارد تومان ایجاد شده و شامل بخشهای مختلف، طراحی، آتلیه طراحی، لیتوگرافی و  چاپ افست است که قادر است علاوه بر رفع نیاز جزیره کیش در سطح منطقه نیز فعالیت کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: