کد خبر: ۸۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید: ۵۰۵
در جلسه ای با حضور مسئولان مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش راهکارهای پیشگیری از شیوع آنفولانزا درجزیره بررسی شد.

تشکیل کمیته پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی آنفولانزا در کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از میزان و نحوه شیوع این بیماری ویروسی، راه های مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری را بیان و بر آگاهسازی عمومی از طریق رسانه ها و فضای مجازی در خصوص راهکارهای پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفولانزا تاکید کرد.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به موقع و درست از شیوه های پیشگیرانه در خصوص بیماری ها، سهم بسزایی در کاهش هزینه های درمان دارد افزود: در جزیره کیش با اطلاع رسانی های تیم سلامت، تبلیغات وسیع و آگاه سازی مردم باید احتمال شیوع این بیماری را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه گفت: علايم باليني آنفلوانزا شامل تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد، گلودرد و سرفه است که سه علامت اصلی بیماری محسوب می شود و علایم کمکی همچون بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، اسهال، احساس کوفتگی، لرز، احساس ضعف و خستگی، سردرد، آبریزش بینی، احساس گرفتگی بینی و عطسه می باشند.

وی همچنین در خصوص راهکار های پیشگیری از ابتلا به آنفلونزا و انتقال به دیگران عنوان کرد: در صورت مشاهده علایم و مراجعه به پزشک مدتی را در خانه استراحت کنید و با پوشاندن دهان و بيني با دستمال كاغذي به هنگام عطسه و سرفه و انداختن دستمال كاغذي مصرف شده در ظرف آشغال در بسته، شستشوي مكرر دستها با آب و صابون به مدت۳۰-۲۰ثانیه خصوصا بعد از سرفه و عطسه، خودداري از تماس دستهاي آلوده با چشمها، بيني و دهان، پرهيز از تماس نزديك(كمتر از يك متر) با افراد بيمار و كليه رفتارهايي كه باعث تماس نزديك مي شوند شامل درآغوش گرفتن، بوسيدن و دست دادن می توان به بهبود و عدم انتقال این بیماری ویروسی کمک کرد.

دراین جلسه پس از بحث و تبادل نظر تمامی اعضا حاضر در جلسه مصوباتی از جمله انجام فعالیت های آموزشی،فعالیتهای پیشگیرانه،غربالگری موارد مشکوک به بیماری، تشخیص مبتلایان و مداخله به هنگام جهت درمان و کنترل بیماری از جمله پذیرش بیماران ارجاعی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، نظارت بر فعالیتهای مشترک،ارتقاء دانش و مهارت منابع انسانی دو طرف، ارائه آخرین دستورالعمل‌های اجرایی تدوین شده بسترهای مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی و امکانات دو حوزه جهت اجرا به تصویب رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: