کد خبر: ۸۳۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۱۳۴
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در منظر دستگاه قضا صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران آینده بودند، از صف اراذل و اوباش جدا است. ما به هیچ وجه کسانی که در مقام اعتراض به خیابان آمدند علیرغم اینکه تجمعشان فاقد مجوز بود اراذل و اوباش نمی‌دانیم.

بسیاری از بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند/ بازداشتی‌های تهران امروز حدود ٣٠٠ نفر هستند/ همه معترضان را اراذل و اوباش نمی‌دانیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در پانزدهمین نشست خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور به مناسبت درگذشت مرحوم سیف الله یزدانی مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد، گفت: از مردم بصیر و انقلابی ایران تشکر می‌کنم به جهت راهپیمایی‌های مردمی و حمایت از نظام که در تثبیت آرامش نظام نقش کلیدی داشت و همچنین تشکر می‌کنم که در روزهای اغتشاشات صف خود را از آنها جدا کردند.

وی افزود: در منظر دستگاه قضا صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران آینده بودند، از صف اراذل و اوباش جدا است. ما به هیچ وجه کسانی که در مقام اعتراض به خیابان آمدند علیرغم اینکه تجمعشان فاقد مجوز بود اراذل و اوباش نمی‌دانیم. تخریب اموال عمومی و غارت فروشگاه‌ها و به شهادت رساندن مدافعان امنیت و شهروندان بی گناه کار گروهی خاص بود که تعدادی از آنها محرز شد وابسته به گروه‌های خارج نشین هستند و برخی تحت مدیریت رسانه‌های بیگانه خرابی‌هایی را رقم زدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در فرآیند مهار این آشوب‌ها گروه‌هایی از افراد حاضر در خیابان بازداشت شدند اما از همان ابتدا ریاست قوه قضاییه دستور دادند اقداماتی در جهت تفکیک بازداشت‌شدگان انجام شود و مسئولان قوه در اولین روزها در محل‌های بازداشت حضور پیدا کردند و مراجع انتظامی را برای تفکیک راهنمایی کردند.

وی افزود: در تهران هم دادستان کل کشور، دادستان تهران و بنده به عنوان مسئول حوزه ریاست در بازداشتگاه‌ها حضور پیدا کردیم. در همین راستا بسیاری از بازداشت‌شدگان آزاد شدند. در تهران تعداد بازداشت‌شدگان امروز حدود ٣٠٠ نفر است و در خصوص همین تعداد هم بررسی در حال انجام است.

اسماعیلی گفت: مطلع شدید بازدیدهای سرزده ریاست قوه قضاییه و مسئولین قضایی که آثار و برکات زیادی داشته است. در این قریب به ١٠ ماه ریاست قوه قضاییه ١٠ بازدید سرزده داشتند که می‌خواهند این روند به فرهنگ تبدیل شود و در آخرین بازدید ایشان نصف روز وقت صرف کردند. تمام تلاش دستگاه قضا بر این است که بتوانیم بهترین خدمت به مردم را ارائه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: