کد خبر: ۸۳۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۲۵۹
رییس سازمان بسیج مستضفین گفت: بسیج در چهل سال گذشته در انجام رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و پاسخگویی به ضرورت های نظام مقدس جمهوری اسلامی کارنامه بسیار درخشان و عملکرد گسترده و متنوعی دارد.

رییس بسیج مستضعفین: بسیج دارای ۱۹۰ هزار رده استبه گزارش خبرداغ، سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز جلسه علنی امروز - یکشنبه- مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت چهل سالگی بسیج در کشور گفت: بسیج در چهل سال گذشته در انجام رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و پاسخگویی به ضرورت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و انقلابی ایران کارنامه بسیار درخشان و عملکرد گسترده و متنوعی دارد.

وی افزود: پرداختن به همه زوایای این کارنامه امکان پذیر نیست، فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و جانبازی‌های بسیجیان عزیز و فرزندان این ملت و تقدیم دهها هزار جانباز و آزاده، چالش‌های پیش روی نظام اسلامی را به یک فرصت تاریخی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد و به تعبیر رهبری بسیج گنجینه تمام نشدنی است.

وی ادامه داد: حضور بسیج در میدان های نبرد توانست تفکر علنی و عاشورایی را وارد اتاق های جنگ کند و مکتب دفاعی انقلاب اسلامی از درون دفاع مقدس متولد شود و امروز نسخه حضور مردمی فرزندان ملت ایران در میدان نبرد تبدیل شده است.

وی افزود: در طول سال های گذشته هرگاه ضرورت ملی پیش ملت ایران و مسئولین خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی بوده است باز هم بسیج توانسته نسخه بی بدیل عمل راهبردی و وسیع را در سرلوحه کار خود قرار دهد و وارد میدان شود. واکسیناسیون فلج اطفال در دهه ۸۰ نمونه گویا و روشن عملکرد راهبردی، گسترده و ملی است که مسئولین به این نکته واقف هستند.

سردار سلیمانی گفت: امروز اگر ما یک بیماری به نام فلج اطفال را توانستهایم ریشه کن کنیم در سایه حضور گسترده و با برنامه ریزی دستگاه های مسئول بوده است. ۴۰ سالگی بسیج مقارن گشته است با صدور بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و رسالت بسیج در یک مرحله جدید و عصر جدید و در حیات پر خیر و برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که در کانون توجه بسیج قرار خواهد گرفت تحول و ایجاد رویکردهای نو و جوانانه در برنامه های بسیج در سراسر کشور و از قضا فعال کردن همه رده های بسیج در روستاها، شهرها و مناطق عشایری با توجه به آنکه بسیج دارای ۱۹۰ هزار رده شامل ۵۴ هزار رده پایگاه های مقاومت محلی برادر و خواهر، ۶۰ هزار واحد دانش آموزی و ۴۰ هزار واحد و کانون قشری و همچنین حوزه های مقاومت خواهر و برادر که در مجموع با سازمان های رسمی بسیج در سطح کشور نزدیک به ۱۹۰ هزار رده را در برمی گیرد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: دادن رویکردهای جدید و جوانانه به این رده ها می تواند در همه موضوعات در همه عرصه ها شرایطی را فراهم کند که بسیج بتواند میدان دار آن عرصه ها باشد، در عرصه هایی که بسیج وارد میدان شده از جمله عرصه سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی بسیج توانسته نقش آفرینی های مناسبی داشته باشد و اگر این عرصه تعامل و هم افزایی لازم ایجاد شود بسیج می تواند با رویکردهای نو، جدید و متناسب با اقتضائات بومی یک تحول راهبردی در عرصه اقتصاد و رونق تولید ایجاد کند.

وی ادامه داد: بسیج می تواند تحول راهبردی در مبارزه با بیکاری اتخاذ کند، گام های جدی بسیج در این زمینه برداشت، پروژه های محرومیت زدایی بسیج در همین دو سال گذشته هزاران پروژه را در برگرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنرانی خود گفت: در سال گذشته مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شد در حال حاضر ۱۱ هزار پروژه به بهره برداری رسیده و ۲۸ هزار پروژه در حال انجام است. تشکیل صندوق های قرض الحسنه مردم یاری و اشتغال زایی با مدیریت مردم و با محوریت مساجد، یکی از اقدامات تحولی است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور در مساجد توسط مردم تشکیل شده است و تا پایان سال به ۲۰ هزار صندوق افزایش پیدا خواهد کرد، اگر در طول سال ماهیانه هر صندوق قرض الحسنه دو اشتغال ایجاد کند با توجه به فرآیندی که پیش بینی شده ما از ناحیه صندوق های قرض الحسنه در سال می توانیم ۲۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: طرح های مختلفی در زمینه اشتغال وجود دارند، طرح جهاد روشنایی که روز گذشته تفاهم آن با وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی امضا شد هدف گذاری ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی با تسهیلات قرض الحسنه برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ایجاد می شود که هر سال ۲۰ هزار به این آمار اضافه خواهد شد و در مجموع در طول برنامه ای که پیش بینی شده با احداث ۱۰۰ هزار واحد نیروگاه ۵ کیلوواتی، ۵۰۰ مگاوات انرژی برق به جریان تولید برق کشور افزوده خواهد شد و محلی برای درآمد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی جاری و ساری خواهد شد.

سلیمانی گفت: تشکیل گروه های جهادی به منظور محرومیت زدایی و امدادرسانی از کارهای اثرگذار سازمان بسیج مستضعفین است که این اقدامات در برخی موارد اثرات راهبردی داشت. به طور مثال در سیل فروردین ۹۸ حدود ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به منظور امدادرسانی در مناطق سیل زده حاضر شدند و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را از گل و لای پاکسازی کردند.

وی با بیان اینکه ۶۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده تعمیر و تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفت، افزود: احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج قرار دارد که بخشی از آنها تکمیل شده و بخشی دیگر در حال تکمیل شدن است.

سلیمانی با بیان اینکه تشکیل اطلس جهادی برای تمام جهادگران در ابعاد مختلف و گروه های پزشکی جهادی، تاثیرات مناسبی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پزشکی داشته است، گفت: احداث ۸۰ بیمارستان صحرایی، حدود ۴۲۵ تیم تک تخصصی و فوق تخصصی، ارائه خدمات به زائران اربعین و ۱۶ میلیون نفر با هزینه ای حدود یکصد میلیارد تومان در سال های ۹۷ و ۹۸ توسط بسیج انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیج می تواند در سال های پیش رو و همگام با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، در همه عرصه های علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و برقراری امنیت باشد.

سلیمانی با بیان اینکه بسیج آماده کمک برای برقراری امنیت و آرامش در کشور است، تصریح کرد: تعامل و هم افزایی با مجلس و دستگاه های دولتی جزو اولویت های سازمان بسیج است. به همین منظور تفاهم نامه هایی با وزارتخانه ها و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با وزارت کشور با منظور کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، بیکاری، مواد مخدر و اعتیاد منعقد شده است، ادامه داد: برای نخستین بار اردوگاه بازپروری معتادان متجاهر در استان تهران توسط بسیج به بهره برداری رسیده و در استان های کرمان، قم، لرستان و اصفهان نیز آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: از حمایت ها و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمال تقدیر و تشکر را دارم. امیدوارم با پشتیبانی شما شجره طیبه الهی بسیج هرچه بیشتر تقویت شود.

علی لاریجانی در ادامه جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی هفته بسیج را تبریک گفت.

وی گفت: هفته بسیج را به شما عزیزان تبریک عرض میکنم انشاءالله که موفق باشید.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: