کد خبر: ۸۳۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۲۱۹
هرچند افزایش قیمت سوخت با وعده یارانه مضاعف همراه شده، در کل نگاه مثبتی در جامعه ایجاد نکرده است. از سوی دیگر، با اینکه افزایش قیمت سوخت نتیجه نشست شورای هماهنگی قوا بود، باز هم برخی، نمایندگان مجلس را نیز به نوعی شریک جرم دولت در گرانی می دانند.

افزایش بهای بنزین به شرکت نکردن مردم در انتخابات منجر نخواهد شدهرچند افزایش قیمت سوخت با وعده یارانه مضاعف همراه شده، در کل نگاه مثبتی در جامعه ایجاد نکرده است. از سوی دیگر، با اینکه افزایش قیمت سوخت نتیجه نشست شورای هماهنگی قوا بود، باز هم برخی، نمایندگان مجلس را نیز به نوعی شریک جرم دولت در گرانی می دانند.

به گزارش خبرداغ به نقل از تابناک؛ همین موضوع باعث شده است تا برخی، نگران نتیجه انتخابات مجلس در اسفندماه سال آینده باشند. نمایندگان نزدیک به دولت روحانی از هم‌اکنون در مظان اتهامند که با چراغ سبز خود، دولت را ترغیب کرده‌اند برای جبران کسری بودجه ناشی از تحریم نفت، به سمت گرانی یکباره بنزین برود.

هرچند نمایندگان روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به دولت بابت اقدام اخیرش بدون مصوبه مجلس انتقادات زیادی نیز کردند، از نظر افکارعمومی، همه نمایندگان فعلی، به نوعی در روند موجود مقصر شناخته و از محبوبیت‌شان کم شده است؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید بازی‌سازان سیاسی چه تدبیری برای مدیریت تبعات انتخاباتی تصمیم بنزینی دولت خواهند اندیشید.

محمدرضا ملکشاهی‌راد، عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: به نظر من، می‌شد افزایش قیمت بنزین را خیلی بهتر مدیریت کرد، ولی این تصمیم سران سه قوه بود و ما نمایندگان پس از سخنان مقام معظم رهبری از آن تبعیت کردیم.

وی افزود: بسیاری از مردم از این تصمیم ناراحت شدند و اعتراض و نگرانی خود را به راه های گوناگون نشان دادند؛ هرچند معتقدم باید فضایی ایجاد کرد که اعتراضات قاعده‌مند باشد و صف مردم معترض از اغتشاش‌گران جدا شود.

نماینده خرم‌آباد در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم و اعتراضات اخیر می‌تواند بر عدم‌مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأثیرگذار باشد، گفت: در چهل سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم ما بار‌ها و بار‌ها با راهپیمایی‌های قانونی، موافقت و مخالفت خود را نسبت به موضوعات خاص نشان دادند، اما بروز عقاید آن‌ها در اصل موضوع که حمایت از انقلاب بوده، تأثیر نگذاشته است. به اعتقاد من، تصمیم سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین و اغتشاشاتی که به تبع آن رخ داد، هرگز نمی‌تواند موجب کاهش معنادار مردم در پای صندوق‌های رأی شود و اتفاقاً مردم انقلابی ما نشان دادند در شرایط بحرانی بیشتر پای نظام هستند.

ملکشاهی‌راد عنوان کرد: تخریب اموال مردم و حتی اموال عمومی کار مردم نیست، زیرا آن‌ها به هیچ عنوان حاضر نیستند ضرری متوجه کشور و هم‌نوعشان شود؛ از این ‌روی، این افراد را باید اغتشاش‌گرانی نامید که ماه‌ها مترصد فرصتی بودند که به نظام ضربه بزنند؛ اتفاقاً این افراد همان‌هایی هستند که مرتب بر طبق رأی ندادن در انتخابات‌ می‌کوبند و نباید حضور این افراد در کف خیابان را به عدم‌مشارکت در انتخابات ربط داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تصمیم سران قوا به مرور زمان به اصلاحاتی نیاز دارد که می‌توان این کار را در آرامش و تعامل انجام داد، ولی دولتمردان باید به دغدغه رهبری که گران نشدن کالا‌هاست، توجه ویژه داشته باشند، زیرا اگر مدیریت بازار به درستی انجام نشود، ناراحتی و نگرانی و در نهایت بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان را افزایش خواهد داد.

ملکشاهی‌راد یادآور شد: بنا بر قانون، ۳۰ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید در تولید هزینه شود و اگر در آینده این اتفاق تمام و کمال به وقوع بپیوندد، خواهیم دید که چطور کالای ایرانی با رشد تولید و کیفیت روبه رو خواهد شد.

 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: