کد خبر: ۸۳۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
تعداد بازدید: ۱۸۴
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز شنبه، چهل و نهمین سالگرد شکل‌گیری جنبش اصلاحی سوریه را به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تبریک گفت.

رهبر کره شمالی برای بشار اسد پیام تبریک فرستادبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون طی پیامی «از طرف خلق و دولت کره شمالی، تبریک گرم خود به مردم و دولت سوریه» را ابراز داشت.

کیم در این پیام خاطر نشان کرد که جنبش اصلاحی سوریه به رهبری «حافظ اسد» پدر بشار اسد و رئیس‌جمهور پیشین این کشور، «رویدادی تاریخی درخصوص تلاش مردم سوریه برای دفاع از حق حاکمیت کشور و ایجاد یک جامعه جدید، خوشبخت و متمدن» به شمار می‌رود.

رهبر کره شمالی گفت معتقد است که روابط و همکاری در سطح عالی بین دو کشور که دارای فرهنگ و تاریخی غنی هستند روز به روز بیشتر شود.

حافظ اسد و همفکران وی در سال ۱۹۶۰، تشکیلاتی سرّی به ‌نام کمیته نظامی پایه‌گذاری کردند. در ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۱، گروهی از افسران سوری که در عضویت کمیته نظامی نبودند، با کودتای نظامی به وحدت مصر و سوریه پایان دادند و قدرت را در سوریه به دست گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: