کد خبر: ۸۳۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۱۵۳
در تابستان امسال قیمت هر متر خانه نسبت به تابستان سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت هر متر خانه در تهران در تابستان ۹۸به گزارش خبرداغ،  اطلاعات مرکز آمار از وضعیت معاملات ملکی در تابستان امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر متر زیربنای مسکونی معامله شده در تهران ۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان بود است.براین اساس هر متر مربع واحد مسکونی نسبت به فصل قبل ۴.۵ درصد و در مقایسه با تابستان سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که میانگین مساحت خانه‌های معامله شده به ۸۶ مترمربع و عمر بنای آن به ۱۱ سال می‌رسد.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت هر متر خانه در تهران در تابستان ۹۸

همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی حدود ۱۸ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با بهار ۱۰ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۱۳۱ درصد رشد داشته است. زمین‌های معامله شده به طور متوسط ۲۷۰ مترمربع مساحت داشته است.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت هر متر خانه در تهران در تابستان ۹۸

اما متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در تهران ۴۳ هزار و ۵۴۲ تومان بوده که نسبت به بهار ۸.۱ درصد و در مقایسه با تابستان سال قبل ۳۱.۲ درصد رشد دارد. مسکن‌ اجاره شده در تهران به طور میانگین ۸۲ مترمربع مساحت و ۱۴ سال عمر بنا داشته است.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت هر متر خانه در تهران در تابستان ۹۸

 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: