کد خبر: ۸۳۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۲۱۵
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به ایجاد زیر ساخت‌ها، وجود مزیت‌ها و همچنین تدابیر دولت برای استفاده بهینه از قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد شرایط برای احداث و استقرار صنایع بزرگ در این کانون صنعتی فراهم است.
تاکید رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بر توسعه صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامردبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، محمود واعظی در بازدید منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد طی بازدید و ارزیابی از امکانات زیربنایی این منطقه افزود: امروز دولت با شرایطی که بر کشور حاکم است و تمام تلاش و ظرفیت های مختلف را بکارگرفته است تا با رفع موانع تولید در کارگروه‌های مختلف اقتصادی بتواند اشتغالزایی جوانان، توسعه و رونق بیشتر در مناطق مختلف کشور را رقم بزند که در این منطقه مهم کشور شاهد تکمیل برخی طرح ها و زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری می باشیم.

واعظی گفت: پروژه های زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و جاده های پیرامونی که برای استقرار و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این منطقه تعریف شده است در مرحله بسیار مناسبی قرار دارد و می توان گفت شرایط لازم برای میزبانی از صنایع بزرگ و کاربردی موردنیاز کشور در حوزه بخش های پایین دست آلومینیوم، طرح های مرتبط با برق و انرژی و صنایع مرتبط با حوزه معادن این منطقه فراهم است که دولت به این بخش توجه ویژه خواهد داشت تا روند ارتقاء این کانون صنعتی استمرار یابد.

او خاطرنشان کرد: شهرستان لامرد باتوجه  به همجواری با بنادر، دارا بودن معادن غنی و ظرفیت عظیم گازی در این نقطه از جنوب کشور، از شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است و دولت در این ارتباط تسهیلاتی را در نظر می گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با افتتاح فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب بستر مناسبی برای جهش اقتصادی در این منطقه  فراهم می شود و علاوه بر شرایط جذب نیروهای متخصص در این  واحد بزرگ صنعتی، امکان اشتغالزایی در صنایع پایین دست نیز مهیا می شود و دولت  از تمام ظرفیت ها برای شتاب گیری توسعه این منطقه استفاده می کند.

واعظی با اشاره به دستاوردهای امیدآفرین در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افزود: نخبگان این منطقه اعم از وزیرمحترم اطلاعات، نماینده مردم در مجلس، استاندار فارس، مدیرعامل این منطقه و مدیران صنعتی و دولتی در پیشبرد برنامه های دولت تاکید و تلاش دارند تا امروز مردم این منطقه از بهترین امکانات بهره مند شوند و قطعا شتاب دو چندان این منطقه نسبت به گذشته حاصل تلاش جمعی نخبگان این منطقه است.  

برپایه این گزارش، در ماه های گذشته، نشست هایی با هدف بررسی و رفع موانع برای افتتاح کارخانه الومینیوم و همچنین برنامه ریزی لازم برای حضور رئیس جمهوری برگزار شده است و حضور این مقام از دفتر رئیس جمهور با هدف ارزیابی از طرح های مختلف صنعتی، بهداشتی و عمرانی در این منطقه انجام شده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری (ظهر روز چهار شنبه 15 آبان) به همراه وزیراطلاعات، استاندار فارس و هیات همراه وارد شهرستان مُهر شدند و از طرح استحصال اتان در شهرستان مهر بازدید کردند و در ادامه ضمن عزیمت به شهرستان لامرد از طرح های مهم زیرساختی در این منطقه بازدید کردند.

حضور واعظی در جلسه شورای اداری شهرستانهای لامرد و مُهر از برنامه های این سفر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: