کد خبر: ۸۳۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
تعداد بازدید: ۳۸۳
شب گذشته و همزمان با پرپایی هالویین گوگل با انتشار یک به‌روزرسانی اضطراری ترسی را به جان کاربران انداخت که برخلاف نمایش‌های هالووین کاملا واقعی بود.
هشدار گوگل در مورد آسیب پذیری خطرناک کروم
به گزارش خبرداغ به نقل از دیجیاتو ، شب گذشته و همزمان با پرپایی هالویین گوگل با انتشار یک به‌روزرسانی اضطراری ترسی را به جان کاربران انداخت که برخلاف نمایش های هالووین کاملا واقعی بود.


به‌روزرسانی ۷۸.۰.۳۹ کروم برای رفع آسیب پذیری روز صفر CVE-2019-13720 منتشر شد که توسط دو مهندس کسپرسکی به نام های «آنتون ایوانف» و «الکسی کولائف» در نسخه ۷۸ این مرورگر شناسایی شده بود. این حفره امنیتی از نوع باگ های use after free است و در کامپوننت صوتی کروم کشف شده است.

این نوع باگ ناشی از تخریب حافظه است و زمانی رخ می دهد که یک اپلیکیشن در پی استفاده از فضایی در حافظه است که پس از آزادسازی به اپ دیگری اختصاص یافته. این سناریو معمولا باعث کرش اپ می شود اما گاهی اوقات عواقب بدتری نظیر اجرای کدهای مخرب را به دنبال دارد.

آسیب پذیری روز صفر

آنطور که کسپرسکی می گوید از این آسیب پذیری روز صفر برای نصب بدافزار روی دستگاه های کاربران سوءاستفاده شده است. هرچند محققان امنیتی گروه خاصی را به عنوان عاملان این نفوذ معرفی نکرده اند اما کدهای پیدا شده شباهت هایی با بدافزار هکرهای منتسب به کره شمالی وجود دارد. کمپانی روسی در حال ردیابی حملات مبتنی بر این باگ روز صفر با اسم رمز Operation WizardOpium است.

این دومین بار در سال جاری میلادی است که سر و کله آسیب پذیری های روز صفر در مرورگر کروم پیدا می شود. اسفند گذشته محققان از آسیب پذیری بسیار خطرناکی در مرورگر مذکور خبر دادند که به هکرها اجازه می داد با اجرای کدهای مخرب، کنترل رایانه قربانی را از راه دور در اختیار بگیرند.

در خبر دیگری مربوط به کروم، گوگل در نهایت واسط برنامه نویسی واقعیت افزوده WebXR API را منتشر کرد که امکان ارائه تجربیات بهینه VR و AR برای موبایل و هدست های واقعیت افزوده در این مرورگر را به توسعه دهندگان می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: