کد خبر: ۸۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
تعداد بازدید: ۳۰۵
مسئول ثبت سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تاکید کرد: افراد وجود خون در مدفوع را جدی بگیرند.
وجود خون در مدفوع را جدی بگیرید

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، دکتر فلوریا انفرادی با بیان اینکه در میان تهدیدهای سلامتی سرطان جایگاه بسیار مهمی دارد، گفت: با تشخیص زود هنگام سرطان و شناخت علائم آن می توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: علائم ابتلا به سرطان روده بزرگ از پنج الی شش سال قبل ظهور و بروز پیدا می کند که یکی از نشانه های آن خون در مدفوع است.

انفرادی افزود: در برخی موارد مقدار خون در مدفوع بسیار کم است که با انجام تست فیت، این بیماری را می توان تشخیص داد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تشخیص به هنگام سرطان روده بزرگ قابل درمان و توسط پزشک زخم ایجاد شده برداشته می شود، خاطرنشان کرد: در مراکز بهداشتی و درمانی تست فیت به صورت رایگان انجام می شود.

انفرادی اضافه کرد: علائمی مانند اسهال، یبوست، گرفتگی صدا در حنجره، خونریزی غیر طبیعی در خانم های یائسه، سرفه بیش از حد، ضایعات پوستی، زخم شدن خال و زخم شدن هر قسمت از بدن اگر بیش از دو هفته طول بکشد، مراجعه به پزشک ضروری و ممکن است از علائم ابتلا به سرطان باشد.

مسئول ثبت سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: آقایان از سنین 40 الی 45 سال و بانوان از سنین 29 سال به بعد بیشتر مستعد ابتلا به انواع سرطان ها هستند.

وی راه پیشگیری از ابتلا به سرطان را رعایت شیوه های صحیح زندگی در تغذیه و ورزش به موقع عنوان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: