کد خبر: ۸۳۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
تعداد بازدید: ۳۷۶
مصرف کاکائوی داغ با محافظت سلول‌های مغزی، خطر ابتلا به آلزایمر و برخی دیگر از بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی را کاهش می‌دهد
با این نوشیدنی آلزایمر را نابود کنیددر واقع مصرف کاکائوی داغ با محافظت سلول‌های مغزی، خطر ابتلا به آلزایمر و برخی دیگر از بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین، حمیدرضا کثیری متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: کاکائو ماده مهمی است که می‌تواند اثرات خوبی بر روی مغز و اعصاب بگذارد.

وی گفت: آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائوی داغ سلول‌های مغز را از عوارض استرس که عامل اکسیداسیون است محافظت می‌کند.

کثیری تاکید کرد: در واقع مصرف کاکائوی داغ با محافظت سلول‌های مغزی، خطر ابتلا به آلزایمر و برخی دیگر از بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائو بیشتر از بسیاری دیگر از مواد نظیر انواع چای است، یادآورشد: البته در مصرف کاکائو داغ نباید زیاده روی کرد، چرا که مصرف بیش از اندازه این ماده می‌تواندعوارضی را برای بدن به همراه داشته باشد.

کثیری خاطر نشان کرد: علاوه بر مصرف کاکائوی داغ، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه به ویژه اسفناج، کلم و کاهو و همچنین انگور و از طرفی مصرف ماهی نیز می‌تواند به عملکرد بهتر سیستم مغزی و کاهش خطربیماری‌های مغزی کمک بزرگی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: