کد خبر: ۸۲۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان بر توسعه مبادلات اقتصادی با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور ایران و آذربایجان تاکید کرد.
تحکیم و توسعه روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی و با توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجیبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل ازشبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این دیدار که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک به تنهایی برای استمرار روابط دو کشور کافی نیست و برای دوام و پایداری این روابط نیازمند فعالیت های اقتصادی مشترک نیز هستیم.

وی با اشاره به لزوم تحکیم روابط اقتصادی دو کشور  گفت: توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجی به منزله ستونهای تحکیم روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان است.

دژپسند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری در حوزه های سرمایه گذاری، گمرک، مالیات و بیمه دارد که می توان در قالب کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان از این ظرفیت ها استفاده نمود.

در این دیدار، "ساحل بابایف" وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، با اشاره به دین، زبان و تاریخ مشترک با ایران ، برقراری دیدارهای روسای جمهور دو کشور طی 5 سال اخیر را موید تمایل فی مابین برای گسترش تبادلات همه جانبه ایران و آذربایجان دانست.

وی با اشاره به رشد 70 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان تاکید کرد: یکی از مهمترین پروژه های مشترک دو کشور  که به تحقق رسید، کنتور سازی ایران و آذربایجان بود.

وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیداربا ابراز خشنودی نسبت به رویکرد  طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان اظهار داشت: قطعا  فعالیت های کمیسیون مشترک عمق و شتاب بیشتری به همکاری های اقتصادی دو کشور خواهد بخشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: