کد خبر: ۸۲۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
تعداد بازدید: ۳۱۵
پژوهش های جدید گروهی از پژوهشگران ایالات متحده نشان می دهد که مصرف منظم ویتامین A در پیشگیری از سرطان پوست موثر است.
«ویتامین A» در پیشگیری از سرطان پوست موثر است

پژوهش های جدید گروهی از پژوهشگران ایالات متحده نشان می دهد که مصرف منظم ویتامین A در پیشگیری از سرطان پوست موثر است.

به گزارش  خبرداغ به نقل از  انتخاب، ویتامین A ممکن است در بخشی از رژیم غذایی سالم ، مزایایی برای پوست داشته باشد. در طول این مطالعه مشخص شد که مصرف مقادیر زیادی ویتامین A در رژیم غذایی شما می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کنترل داده و حتی از وقوع علائم آن پیشگیری کند.

این مطالعه طی یک دوره زمانی طولانی بیش از 48000 مرد و 75000 زن بالای 26 سال را مورد بررسی قرار داده است. محققان پس از كنترل شاخص های بهداشتی ، از جمله فاكتورهای اساسی زندگی و خطر ابتلا به سرطان پوست ، دریافتند كه افزایش میزان ویتامین A  در رژیم غذایی مزایایی برای سلامت پوست دارد.

این مطالعه با توجه به پیامدهای آن در معالجه و پیشگیری از سرطان پوست بسیار امیدوارکننده است ،ماریسا گارشیک ، متخصص پوست و یکی از کارشناسان فعالدر این مطالعه می گوید: "همانطور که می دانیم بین سرطان های پوستی و رتینوئیدها رابطه وجود دارد. این مطالعه به بررسی میزان ویتامین A در طی مدت زمانی طولانی در یک جمعیت عمومی می پردازد و از نقش محافظت کننده ویتامین A در برابر سرطان سلول های پوست پشتیبانی می کند."

بر اساس این پژوهش مقدار مصرف های وزانه ویتامین A توصیه شده برای بزرگسالان 900 میلی گرم برای آقایان و 700 میلی گرم برای خانمها است. مسیری بهتر برای تامین ویتامین A در بدن شما ، مصرف غذاهایی است که حاوی کاروتنوئیدها هستند ، مانند بتاکاروتن (که همان چیزی است که به هویج رنگ نارنجی روشن خود را می بخشد). "کاروتنوئیدها ، مانند بتا کاروتن ... در غذاهایی مانند هویج و سایر میوه ها و سبزیجات با رنگ تیره یافت می شوند.

غذاهای دیگر که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، از منابع گیاهی یا حیوانی هستند ، شامل ماهی ، لبنیات ، گوجه فرنگی ، سبزیجات برگ مانند کلم ، سیب زمینی شیرین و میوه از جمله انبه و گریپ فروت هستند. در حال حاضر ویتامین A مکملی برای بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیف نیز محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: