کد خبر: ۸۲۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
تعداد بازدید: ۷۴۵
بسیاری از ما تا زمانی که دردهای شدیدی را تجربه نکنیم یا کارمان به بیمارستان نرسد تصور می کنیم هیچ مشکل سلامتی نداریم. این موضوع باعث می شود افراد نسبت به شرایط سلامتی خود بی توجه باشند و آنچنان که باید، موضوع سلامتی خود را جدی نگیرند. اما می توان بر اساس چند علامت تشخیص داد که سلامتی افراد در خطر است.
سیاری از ما تا زمانی که دردهای شدیدی را تجربه نکنیم یا کارمان به بیمارستان نرسد تصور می کنیم هیچ مشکل سلامتی نداریم. این موضوع باعث می شود افراد نسبت به شرایط سلامتی خود بی توجه باشند و آنچنان که باید، موضوع سلامتی خود را جدی نگیرند. اما می توان بر اساس چند علامت تشخیص داد که سلامتی افراد در خطر است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، توجه به سلامتی گاهی به ساده ترین شکل ممکن از یاد می رود. درواقع افراد به عللی مثل بی توجهی به علائم سلامتی خود، فراموش می کنند که ممکن است در خطر باشند. اما شاید توجه به برخی علائم ساده بتواند متضمن شرایطی بهتر برای افراد باشد.

فراموش کردن های مکرر

5 علامت هشدار که زنگ خطری برای سلامتی شما در نظر گرفته می شوند

آیا شما به راحتی نام یک همکار را فراموش می کنید یا تماس های کاری خود را از یاد می برید؟ فراموش کردن نام افراد چندان مهم نیست. گاهی بر اثر کم خوابی یا استرس دچار فراموشی می شویم. اما اگر نامهای متداول یا حتی اسامی کوچه و خیابان های همیشگی را از یاد می برید بهتر است علائم تیروئید خود را بررسی کنید.

اختلالهای تیروئید می تواند منجر به سردرگمی، گرسنگی و سطح پایین انرژی شود. براساس آمارهای انجمن غدد درون ریز بالینی آمریکا ، حدود 30 میلیون آمریکایی دچار کم کاری تیروئید هستند که به دلیل عدم آگاهی از علائم، متوجه شرایط نمی شوند.

تعرق بیش از حد

5 علامت هشدار که زنگ خطری برای سلامتی شما در نظر گرفته می شوند

بسیار عادی و محتمل است که در یک جلسه پر استرس ، در طول یک تمرین سخت یا شرایطی مشابه عرق کنید. با این حال ، اگر متوجه شدید در شرایطی که عادی است و همه چیز به خوبی پیش می رود نیز دچار تعریق می شوید، این یک علامت خطرناک است.  ممکن است شما دچار هیپرهیدروز کانونی اولیه باشید ، که یک اختلال ژنتیکی است که باعث تعریق بیش از حد در پاها ، دست ها ، صورت و زیر بغل شما می شود. این بیماری با دارو یا داروی ضد عرق مخصوص قابل درمان است ، و احتمالاً از بدو تولد تاکنون این بیماری را تجربه کرده اید.

مشاهده نقاط قرمز یا سفید زیر ناخن ها

5 علامت هشدار که زنگ خطری برای سلامتی شما در نظر گرفته می شوند

وجود رگه ها یا نقاط قرمز کوچک در زیر ناخن های شما که به عنوان "خونریزی شکافته" خوانده می شوند نیز ممکن است خطرناک باشند. البته گاهی این خونریزی ها حاصل یک ضربه ساده است اما اگر احساس می کنید این رگه های کوچک بدون هیچ دلیلی زیاد شده اند، ممکن است نشانه بیماری یا اختلال پزشکی اساسی باشد.

ممکن است شما لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) داشته باشید ، که یک بیماری خود ایمنی است و باعث لخته شدن خون ، درد مفاصل و گردش نامنظم انگشتان می شود. این احتمال وجود دارد که شما از پسوریازیس ناخن رنج ببرید که عارضه ای است که باعث می شود سلول های اضافی پوست روی ناخن ها جمع شود. یکی دیگر از دلایل این خونریزی می تواند سندرم آنتی فسفولیپید باشد که در صورت داشتن شرایط پزشکی دیگری مانند لوپوس می تواند رخ دهد. این می تواند باعث لخته شدن خون در شریان ها یا رگ ها شود.

اگر دچار خونریزی پراکنده و دردناک یا همراه با تب شدید ، لازم است که علائم را بررسی کنید. در صورت همراه شدن نقاط قرمز اضافی روی پوست یا درد مفاصل نیز باید به پزشک مراجعه کنید.

پوست شما کمرنگ به نظر می رسد

5 علامت هشدار که زنگ خطری برای سلامتی شما در نظر گرفته می شوند

در برخی شرایط مثل کاهش فشار خون، ترس یا سرمای شدید برخی افراد با کمرنگ شدن پوست دست ها و صورت رو به رو می شوند، گاهی حتی خستگی و ضعف شدید و افت قند خون نیز علائمی مشابه دارند. اما ممکن است دچار کم خونی شدید شده باشید و این به این معنی است که خون شما در حمل مقدار کافی اکسیژن به بدنتان مشکل دارد.

به گفته موسسه ملی قلب ، ریه و خون ایالات متحده، کم خونی شایعترین اختلال خونی است و 3،000،000 آمریکایی را مبتلا می کند. در بیشتر موارد ، علت این اختلال فقر آهن است. بنابراین ممکن است شما نیاز به مصرف مکمل های آهن داشته باشید پس غذاهای غنی شده بیشتری از آهن را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، مانند گوشت قرمز ، میوه خشک یا سبزیجات برگ تیره.

 

سبک نوشتاری شما تغییر می کند

5 علامت هشدار که زنگ خطری برای سلامتی شما در نظر گرفته می شوند

اگر در حال فهرست کردن مواد غذایی مورد نیاز خود هستید و متوجه می شوید که کلمات شما با هم شلوغ تر به نظر می رسند ، یا بسیار کوچکتر از زمانی که معمولاً آنها را می نویسید هستند ممکن است این یک علامت هشدار دهنده زودهنگام از بیماری پارکینسون باشد.

دکتر مایکل س. اوکون ، دکتر ، مدیر بنیاد ملی پارکینسون ، به بیماران خود تاکید می کند هنگام تلاش برای تشخیص بیماری ، مرتباً یک جمله بنویسند. او می تواند بیماری را شناسایی کند زیرا هرچه فرد بیشتر می نویسند ، هر جمله کوچکتر و کوچکتر می شود و کلمات با هم شلوغ تر به نظر می رسند. همچنین ممکن است متوجه شوید که حس بویایی خود را از دست داده اید و خواب هایی میبینید که باعث می شود در خواب کلافه و عصبی باشید و سراسیمه از خواب بپرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: