کد خبر: ۸۲۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
تعداد بازدید: ۶۳۴
ایراندوست تولید کننده قطعات­ یکبار مصرف دستگاه دیالیز درکیش ­گفت: واردات بی رویه محصولات تولیدی ­ما با دلار4200 تومان به کشور، مغایر مفهوم واقعی حمایت از تولیدات داخلی است.
گلایه تولید کننده کیش از وارادات بی رویه محصول خود به کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، واحد توليدي مهان مد ميمه کیش یکی از واحد های تولیدی کیش است که در سال 96 و در زميني به وسعت 32 هزار متر مربع در فاز 3 شهرك صنعتي كيش شروع به کار کرده و با تولید قطعات یکبار مصرف دستگاه دیالیز نقش زیادی در کاهش هزینه های ناشی از دیالیز در داخل کشور داشته است.

این واحد تولیدی­ با ظرفيت توليد سالانه 8 ميليون ست همودياليز وريدي و شرياني،6 ميليون سوزن فيستولا وريدي و شریانی،12 ميليون كيلومتر هالو فايبرممبران يا  فيبردياليز، يكي از مهم ترين واحد هاي توليدي دانش بنيان در جزيره كيش است.

سعید ایراندوست سرمایه­ گذار این واحد تولیدی با بیان این­که توان تولید 4 میلیارد و 500 میلیون قطعات دیالیز و­ سایر قطعات مورد نیاز کارخانجات دیگر را دارد؛ گفت:40 درصد ظرفیت تولید ما جوابگوی نیاز کشور است و در صورت حمایت می توانیم 60 درصد آن را صادر کنیم و ارز آوری خوبی داشته باشیم. در­ حال حاضر نیاز مبرم به تخصیص ارز جهت تولید داریم.

وی با اشاره به تصویب طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی  در مجلس شورای اسلامی و نیز عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر شناسایی و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخلی گفت: رونق تولید با حمایت از تولیدکننده و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل میسر می شود اما متاسفانه شاهد هستیم افرادی با دلار4200 تومان قطعات یکبار مصرف دستگاه دیالیز وارد کرده و با این کار کمر تولید را می شکنند و بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید عمل می کنند.

سرمایه گذار شرکت تولیدی مهان مد ميمه کیش اظهار داشت: 80 درصد تولید یک کارخانه دیالیز بستگی به تولید صافی دارد و متاسفانه وزارت بهداشت و درمان از صدور مجوز برای واحد تولیدی مهان مد ميمه کیش با پنج هزار مترمربع اتاق تمیز( CLEANING ROOM ) امتناع می­ کند اما به شرکت های وارد کننده اجازه ورود محصول صافی می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: