کد خبر: ۸۲۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
تعداد بازدید: ۳۶۱
معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از اولویت های دولت دوازدهم را توسعه حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت تدبیر و امید به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی ایران متصل خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت روحانی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شودبه گزارش خبرداغ، سید حمید پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، تاکید کرد: برای این اقدام از طریق خط آهن مبارکه حداقل به 5 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: احداث خط آهن سراسری اصفهان به شهرکرد به اهواز به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری است که متاسفانه با تحریم ها مواجه و اجرای آن با کند تر شد.

چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت روحانی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

پورمحمدی تصریح کرد: البته در پیگیری اخیر با وزیر راه و شهرسازی و استانداران چهارمحال و بختیاری و خوزستان و رئیس صندوق توسعه ملی قرار شد اجرای راه آهن اصفهان یه شهرکرد به اهواز به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با وجود بارش های 2.5 برابری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری، اما همچنان بسیاری شهرها و روستاهای این استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: توجه خاص به ظرفیت های گردشگری چهارمحال و بختیاری به عنوان دیگر مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به شهرکرد ، جزو برنامه های اولویت دار است.

وی گفت: توسعه زیرساخت های روستایی به خصوص تامین مسکن نیازمندان و قشرهای کم درآمد زیر پوشش نهادهای حمایتی از دیگر برنامه های مهم در چهارمحال و بختیاری است.

پورمحمدی تاکید کرد: توسعه جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری به ویژه در مسیرهای ارتباطی شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان و جاده های منتهی به مسجدسلیمان و ایذه ضروری است.

وی افزود: ساماندهی عشایر و بهبود وضعیت ایلراه ها در چهارمحال و بختیاری به عنوان دیگر مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به شهرکرد مورد توجه است.

پورمحمدی تصریح کرد: ارتقای وضعیت مدارس، توسعه باغات مثمر در زمین های شیبدار، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در تسریع روند توسعه ای این استان نقش مستقیم ایفا می کند.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.
منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: