کد خبر: ۸۲۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۵۱۳
پژوهشگر مرکز مطالعات الجزیره می کند که در مورد ماجرای دستگیری جاسوسان اعلام این خبر از سوی ایران، در چارچوب درگیری‌های منطقه جای می‌گیرد؛ بویژه آنکه هر طرفی تلاش میکند کارت های خود را رو کند؛ همانطور که ایران با اعلام خبر فروپاشی گروهک جاسوسی، سعی داشت دونالد ترامپ را در شرایط سختی قرار دهد.
دستگیری جاسوسان سیا در ایران؟ / تهران ترامپ را در شرایط سختی قرار داده / هدف ایران، وادار کردن آمریکا به رفع تحریم‌هاست / ترامپ آماده چنین معرکه‌ای نیستالجزیره نوشت: متیو برودسکی، تحلیلگر جغرافیایی سیاسی، درمورد اعلام انحلال گروهک جاسوسی آمریکایی توسط ایران، معتقد است که تهران تلاش می‌کند با فشار متقابل بر آمریکا، این دولت را وادار به برطرف کردن برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است:  برودسکی بر این عقیده است که امور به سمت تنش بیشتر پیش می‌رود و آمریکا علاقمند است که با وارد آوردن فشار بر مسئولان ایرانی، ان‌ها را مجبور به مذاکره دوباره در مورد توافق هسته‌ای کند.

این در حالی است که لقاء مکی، پژوهشگر برجسته مرکز مطالعات الجزیره تصریح میکند که در مورد ماجرای جاسوسان، نمیتوان به گفته‌های دو طرف تکیه کرد؛ چرا که آمریکا ارتباط خود با گروهک جاسوسی را تکذیب نموده و به انجام عملیات جاسوسی اعتراف نمی کند.

مکی می‌افزاید: اعلام این مساله در چارچوب درگیری‌های منطقه جای می‌گیرد؛ بویژه آنکه هر طرفی تلاش میکند کارت های خود را رو کند؛ همانطور که ایران با اعلام خبر فروپاشی گروهک جاسوسی، سعی داشت دونالد ترامپ را در شرایط سختی قرار دهد.

این تحلیلگر معتقد است که تهران تلاش می‌کند ترامپ را وارد معرکه‌ای کند که هنوز آماده ان نیست؛ بویژه انکه در زمان حاضر، امکان توافق بین آمریکا و ایران وجود ندارد و امور به سمت تنشی در حرکت است که در هر لحظه می تواند باعث وقوع جنگی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: