
به گزارش
خبرداغ به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در یادداشت حمیدرضا عظیمی
رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر آمده است:روابط عمومی یک پدیده
جهانی در حال ظهور است ، تجارت و فعالیت های تجاری با قدرت به سمت جهانی
شدن پیش می رود. بازارها بیش از پیش به هم گره خورده اند و شرکت ها ،
سازمان ها و دولت ها با مسائل ارتباطی درآمیخته شده اند .
امروزه روابط عمومی کارا و پویا که ماهیت عملکرد سازمان را با توزیع و
شفافیت اطلاعات درون سازمانی برای ایجاد ارتباط بهتر و کامل تر با ذینفعان ،
مشتریان و در کل با جامعه برقرار می کند جایگاه ویژه ای در هر کشوری پیدا
کرده است .
از دید استراتژیک ، روابط عمومی به شکل فزاینده ای به عنوان بخشی از یک
استراتژی برند سازی ، معرفی عملکرد سازمان به ذینفعان و مشتریان از طریق
رسانه ها عمل می کند . در واقع ارتباط تناتنگی بین روابط عمومی ، رسانه و
ذینفعان وجود دارد .
به تعریف دیگر هدف اصلی روابط عمومی افزایش آگاهی و درک بهره گیری افکار
عمومی از عملکرد سازمان است . در واقع اهداف مهم تیم ارتباطات روشن سازی
ذهن ذینفعان و مشتریان است .
تیم ارتباطات یک نظام سازمانی از طریق وزنه مهم و تاثیرگذار رسانه می تواند
ارتباط عمیقی با درون سازمان و برون سازمان ایجاد کند . تاثیر رسانه ها در
قدرت روابط عمومی ها بسیار شگرف است زیرا با کانال های ارتباطی خود می
تواند عملکرد سازمان را به بهترین شکل ممکن به ذینفعان و مشتریان معرفی کند
.
روابط عمومی نقش خود را هر روز پررنگ تر می کند اما آینده صنعت روابط عمومی
نیازمند اثبات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به شیوه های موثر و پویا خواهد
بود ، سازمان ها و نهاد ها به طور روزافزون از روابط عمومی برای تحقق
شفافیت و پاسخگویی استفاده می کنند که این امر در اعتماد افکار عمومی به
نظام های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه تاثیر خواهد گذاشت . روابط عمومی
اصل مهم و همه جانبه در زمینه ارتباطات پیچیده ای است که بین سازمان و
گروه هایی که بر اعتبار سازمان اثر گذار است اتفاق می افتد و عملکرد را
تحت تاثیر قرار می دهند .
در نهایت باید گفت که روابط عمومی و تمامی دست اندرکاران عرصه ارتباطات در
عصر جدید جزء لاینفک سازمان ها هستند که در تمامی پیچ و خم ها بعنوان بازوی
توانمند در پیشبرد اهداف مجموعه ها حضور دارند و آینده سازمان ها بدون
روابط عمومی ترسیم ناپذیر است.
27 اردیبهشت هر سال مصادف است با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات که در
کشور ما نیز گرامی داشته می شود و فرصتی مناسب است برای قدردانی از تلاش
کسانی که در بطن همه سیاست گذاری ها و امور اجرایی حضور دارند، تلاششان
کمتر دیده می شود،حضورشان بیشترین تاثیر را در برقراری ارتباط موثر بدنه
های سازمانی با آحاد مردم دارد و گوش شنوای هموطنان و چشم بینای مدیران
هستند . این روز را به تمام تلاشگران خستگی ناپذیر این عرصه خطیر تبریک می
گویم.