کد خبر: ۸۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۶۴۳
متصصان امور تغذیه معتقدند اضافه‌کردن دارچین به غذا می‌تواند باعث کاهش وزن شما شود. همچنین، کلم بروکلی نیز در کاستن از وزن موثر است آن هم به دلیل ماده معدنی کروم که در آن موجود است.
وزن خود را با این دو ماده غذایی کاهش دهیدمتخصصان تعذیه در مبارزه شما با چاقی و اضافه وزن توصیه می‌کنند که با اضافه کردن موادی به رژیم غذایی خود با افزایش وزن مقابله کنید. 

به گزارش خبرداغ ، روزنامه "دیلی میل" با اشاره به تاثیر برخی از مواد غذایی در کاهش وزن می‌نویسد: "متصصان امور تغذیه معتقدند اضافه‌کردن دارچین به غذا می‌تواند باعث کاهش وزن شما شود. همچنین، کلم بروکلی نیز در کاستن از وزن موثر است آن هم به دلیل ماده معدنی کروم که در آن موجود است. کروم قند خون را تنظیم کرده و سطح آن را پایدار نگه می‌دارد. در نتیجه، حتی اگر زیاد هم ورزش نمی‌کنید با این دو ماده می‌توانید سریع‌تر وزن خود را کاهش دهید.



اما چرا کروم در کاهش وزن تاثیر دارد؟ این ماده معدنی بر گیرنده‌های انسولین تاثیرگذار بوده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. انسولین تنظیم‌کننده روند استفاده از گلوکز در بدن و سطح آن است. اگر این روند عملکرد درستی نداشته باشد گلوکز تبدیل به چربی شده و ذخیره می‌شود. ذخیره چربی در بافت‌ها برای بدن مناسب نیست. در نتیجه، کروم علاوه بر کنترل سطح قند خون از افزایش وزن و تجمع چربی در بافت‌ها نیز جلوگیری می‌کند". 

وزن خود را با این دو ماده غذایی به راحتی کاهش دهید

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "اما دارچین چگونه به کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند؟ دارچین حاوی "پلی فنول" است که به کاهش قند حون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌کند. با تنظیم قند خون، خود به خود وزن ما نیز تنظیم می‌شود. تحقیقات و بررسی در افراد نشان می‌دهند که دارچین به بهبود سطح گلوکز خون کمک می‌کند. دارچین همچنین حاوی ترکیبی شیمیایی به نام "اوژنول" است که دارای خواص ضدعفونی‌کننده است و به بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند".

وزن خود را با این دو ماده غذایی به راحتی کاهش دهید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: