کد خبر: ۸۰۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۶
علی واعظ، عضو ارشد گروه بین المللی بحران:
قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی تبعات اقتصادى چندان مهمى در بر نخواهد داشت، چراكه #سپاه پيش از اين هدف تحريم هاى متعدد و چند لايه آمريكا قرار گرفته بود و شركت هاى خارجى از معامله با آن امتناع مي كردند.
جان بولتون بُرد کرد؛ با تصمیم اخیر علیه سپاه، او دروازه مذاكره با ايران را بر روى ترامپ بست و بازگشت به برجام را براى رئيس جمهور بعدى دشوار کرد / ترامپ احتمالا از پيامدهاى اين اقدام ناآگاه است

به گزارش خبرداغ ، علی واعظ، عضو ارشد گروه بین المللی بحران در رشته توئیت هایی پیامدهای تصمیم ترامپ برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی را بررسی کرد.

واعظ نوشت: قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی تبعات اقتصادى چندان مهمى در بر نخواهد داشت، چراكه سپاه پيش از اين هدف تحريم هاى متعدد و چند لايه آمريكا قرار گرفته بود و شركت هاى خارجى از معامله با آن امتناع مي كردند.

او در ادامه نوشت: اما اين اقدام براى جان بولتون يك برد سه وجهى محسوب مي شود چرا كه با يك ضربه توانسته در مذاكره با ايران را بروى ترامپ، كه احتمالا از پيامدهاى اين اقدام ناآگاه است، ببندد؛ بازگشت به برجام را براى رئيس جمهور بعدى دشوار سازد؛ و ايران را تحريك به خطا كند.

واعظی در ادامه تحلیل خود نوشت: آرزوى جنگ طلبان آمريكا اين است كه اين دست اقدامات سپاه را تحريك به مقابله به مثل در منطقه كند تا بهانه لازم براى درگيرى نظامى ايجاد شود، و يا ايران نهايتا از برجام خارج شود و راه را براى منزوى كردن ايران و نهايتا حمله نظامى به آن هموار كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: