کد خبر: ۸۰۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۰
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، از وارد شدن ۴۶ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی ۱۶ استان کشور در سیل اخیر خبر داد.
خسارت سیل به بخش کشاورزی اعلام شد: ۴۶ هزار میلیارد ریال

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، از وارد شدن ۴۶ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی ۱۶ استان کشور در سیل اخیر خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  سایت وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی روز پنجشنبه اظهار داشت: این خسارت ۷۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و ۹۰ هزار هکتار اراضی باغی را مورد تهدید جدی قرار داده است.
وی ادامه داد: ۳۴ درصد به استان گلستان، ۱۳ درصد خوزستان، ۱۲ درصد مازندران، ۱۱ درصد لرستان، ۶ درصد فارس و ۲۴ درصد باقیمانده به ۱۱ استان کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمهال و بختیاری، اصفهان، همدان، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان و تهران خسارت وارد شده است.

به گفته موسوی، سیل اخیر ۴۹ درصد به زیربخش زراعت، ۲۲ درصد به زیربخش آب، خاک و امور زیربنایی، ۱۶ درصد به زیربخش باغبانی و ۱۳ درصد به زیربخش دام و طیور و آبزیان خسارت وارد کرده است.

وی به اعزام ۱۴۰۰ نیروی کارشناس، ترویجی و خدماتی سازمان‌های جهاد کشاورزی برای کمک به اجرای برنامه‌های ستاد مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و انسداد خروجی ۴۰ دهنه زهکش و ۳۰۰ مورد مزارع آبزی پروری و کانال‌های آبرسانی کشاورزی رفع شد.

موسوی افزود: همچنین در این مدت، ۱۶۰ کیلومتر سیل بند، ۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۰ کیلومتر شبکه برق چاه‌های کشاورزی مرمت شدند.

وی بازکردن دو دهانه پل، ترمیم ۶ دهانه انهار و لوله گذاری جهت خروج آب از اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی را از دیگر اقدامات مقابله با سیل برشمرد و گفت: در سیل اخیر، ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی، ۱۰ تن بذر، ۱۰ هزار کیلوگرم گوشت، ۳۲۰ هزار کیلوگرم آرد، ۳ هزار کیلوگرم تخم مرغ، ۶ هزار پرس غذای گرم، ۱۵۰ تخته چادر استقرار دام و ۷ دستگاه نانوایی سیار تأمین و توزیع شده است.
موسوی با اشاره به جابجایی خانوار‌های عشایری در معرض خطر سیل و تجهیز انبار‌ها و مهمانسرا‌ها به منظور اسکان مسافران سیل زده، یادآور شد: ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در سطح ۱۰۵ روستا و مناطق عشایری جابجا شده و اسکان موقت یافتند.

وی بازدید، ارزیابی و ایمن سازی چاه ها، قنوات، سیل بندها، تاسیسات آبی، دریچه‌های تنظیم آب، کانال‌های آبیاری و سد‌های خاکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای با مقابله سیل اخیر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، بارندگی‌ها و سیل اخیر، همه استان‌های کشور را درگیر کرد، اما مشکلات در ۶ استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد جدی‌تر بود و به تاسیسات و زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی این مناطق آسیب بسیاری وارد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: