کد خبر: ۸۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید: ۳۴۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۷۰۰ کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر این میزان طی چند ماه گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وزیر راه: امسال ۷۰۰ کیلومتر به طول بزرگراه های کشور اضافه شد/  قیمت بلیت های مدنظر به طور معمول بعد از پایان سفرهای نوروزی به قیمت قبلی باز می گردد

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۷۰۰ کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر این میزان طی چند ماه گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم،‌ محمد اسلامی در مصاحبه با رادیو افزود: همچنین 500 کیلومتر از این 700 کیلومتر بزرگراهی که امسال ساخته شده در حال خط کشی و نصب علائم بوده تا زیربار ترافیک برود.

وی با تاکید بر اینکه قطعه ای از جاده ها که در نزدیک شهرها و یا مرز میان شهرستان ها و استان ها قرار گرفته مورد رسیدگی قرار نمی گیرد، اظهارداشت: شهرداری ها و دستگاه های مربوطه باید به نقاطی که در محدوده شهرها و مرز استان ها قرار گرفته را با همکاری یکدیگر بهسازی کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید از تجاوز به حریم راه ها جلوگیری کنند، ادامه داد: ساخت و سازهایی که در حریم راه ها صورت می گیرد ضمن ناامن شدن ترددها و ایجاد خطر برای ساکنان منطقه سبب توقف های نابهنگام می شود.

وی همچنین انجام آماده سازی راه ها و علائم و رفع نقاط بحرانی قبل از پایان سال را ضروری دانست و گفت: اقدام های مدنظر با سفرهای نوروزی مرتبط است به طوری که با انجام این اقدامات قبل از پایان سال می توان نوروز بانشاطی را تجربه کرد.

اسلامی افزود: همچنین بهسازی های باقیمانده، آماده سازی و ایمن سازی راه ها باید قبل از آغاز سفرهای نوروزی با همکاری بخش های مربوطه انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی امدادخودروها در جاده ها در قالب یک شخصیت حقوقی و اعمال ضوابط و تعرفه معین تاکید کرد و گفت: انجام این مهم زمان بر است.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: هم اکنون ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور (سپهتن ) مجهز شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه کنترل مجتمع ها، نمازخانه ها و سرویس های بین راهی ضرورت دارد، ادامه داد: این بخش ها باید طبق مجوز دریافتی با استاندارد و کیفیت لازم به مردم خدمات مطلوبی ارائه دهند.

اسلامی با بیان اینکه اتوبوس ها باید در مجتمع های استاندارد توقف کنند، گفت: امسال یک هزار و 340 کیلومتر راه روستایی جدید بهسازی، احداث و آسفالت شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه هرچه بر میزان راه های روستایی و فرعی در کشوراضافه شده متاسفانه تعداد تصادفات و تلفات جاده ای نیز بیشتر شده است، افزود: راه های روستایی و فرعی از عوامل مهم افزایش تلفات جاده ای طی سال گذشته بوده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: مطابق هماهنگی های انجام گرفته با پلیس راه، راهور و نیروی انتظامی برای جلوگیری از بروز حوادث در مسیرهای فرعی و تقاطع ها به ویژه در 30 کیلومتری شهرها باید علائم هشدار دهنده نصب و از همیاران پلیس بهره گیری شود.

وی اظهارداشت: استانداران به عنوان روسای ستاد سفر استانی باید با برگزاری جلسه های ستاد سفر و انجام هماهنگی های لازم در حریم و 30 کیلومتری شهرها تمهیداتی را انجام دهند تا از بروز حوادث جلوگیری بعمل آید.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این باید در توقفگاه ها بازارچه هایی ایجاد شود تا مسافران علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی از محصولات و صنایع دستی بومی استان ها مورد عرضه در این بازارچه ها بهره مند شوند.

وی با اعلام اینکه اتوبوس ها از طریق انجمن های صنفی همه ساله در ایام نوروز اجازه دارند قیمت های متفاوتی را متناسب با هزینه سفر در بلیت ها اعمال کنند، گفت: قیمت بلیت های مدنظر به طور معمول بعد از پایان سفرهای نوروزی به قیمت قبلی باز می گردد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بطورکلی از سه هزار و 400 نقطه حادثه خیز در کشور یک هزار و 900 نقطه به صورت قطعی و یا مرحله ای ایمن سازی شده و انتظار می رود تا سال 1400 تمامی ایمن سازی راه های کشور به پایان برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: