کد خبر: ۷۸۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۴۸۳
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تکلیف سنگین این بانک در فروش املاک مازاد ملکی و تملیکی گفت: این اموال، جزو بیت المال بوده و علاوه بر تکالیف قانونی، از اهمیت بسیار بالایی برای بانک برخوردار هستند
تشریح سبد محصولات بانک ملی ایران توسط دکتر حسین زاده

به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در دومین روز از همایش بررسی عملکرد واحدهای بانک ملی ایران طی شش ماهه اول سال ٩٧ در تهران که با حضور مسعود خاتونی و ناصر شاهباز اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران امور، روسای ادارات ستادی، امور شعب و شعب مستقل برگزار شد، افزود: اهمیت فروش املاک مازاد ملکی و تملیکی به اندازه ای است که اداره ای به صورت مجزا برای پیگیری امور آن در بانک راه اندازی شده و علاوه بر شناسایی املاک، برگزاری مزایده های واگذاری و اطلاع رسانی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص بحث جذب منابع ارزان قیمت نیز تصریح کرد: اکنون مهمترین مساله بانک، جذب منابع است که ابزارهایی مانند گواهی سپرده و صندوق سرمایه گذاری اعتماد وجود دارد و باید توجه ویژه به این بخش صورت گیرد.

حسین زاده ادامه داد: موضوع دیگر محصولات منحصر به فرد بانک در حوزه فناوری اطلاعات بوده که اکنون بانک ملی ایران در نظام بانکی پیشتاز است. به عنوان نمونه ویژگی های مالی پیام رسان بله آن را در میان سایر پیام رسان های داخلی متمایز کرده و اقبال عمومی به آن را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه بانک آفیسر محصول منحصر به فرد دیگر بانک ملی ایران برای مشتریان ویژه شعب است، تاکید کرد: اکنون 400 شعبه بانک ملی ایران به این خدمت مجهز هستند و می توانند خدمت ویژه به مشتریان خود ارایه کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با عنوان اینکه محصول ملی فاند نیز می تواند بستر مناسب و پل ارتباطی موثری میان یک پروژه و سرمایه گذاران آن باشد، گفت: نخستین پروژه اجرا شده در ملی فاند، بحث تامین آب آشامیدنی زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین امسال است.

وی درباره محصول ملی پلاس بانک ملی ایران نیز افزود: شعب ملی پلاس از محل ادغام شعب کم بازده مکان یابی خواهند شد و این شعب بسیار متفاوت تر از شعب حاضر با برخورداری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا فعالیت می کنند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه ملی پلاس نه تنها بانک ملی ایران بلکه نظام بانکی را متحول می کند، تصریح کرد: این شعب بدون نیروی انسانی خواهند بود و ربات هایی امور را در دست می گیرند. به محض آماده سازی ربات ها، این شعب نیز راه اندازی می شوند و می توانند بسیاری از امور و ارتباطات را برای مشتریان تسهیل کنند.

وی درخصوص اوراق تسهیلات مسکن نیز  عنوان داشت: اکنون تنها دو بانک، مجوز انتشار اوراق تسهیلات مسکن را دارند که یکی از آنها بانک ملی ایران است و باید اطلاع رسانی صحیح برای بهره مندی مشتریان از این فرصت ویژه صورت گیرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه سبد محصولات این بانک بسیار متنوع است، اضافه کرد: پروژه راه اندازی کیف پول الکترونیکی و پرداخت کرایه تاکسی از چند ماه پیش کلید خورده و مذاکراتی نیز با سازمان تاکسیرانی تهران صورت گرفته است تا کرایه تاکسی به آسانی و با کمترین فرآیند ممکن پرداخت شود.

حسین زاده با تاکید بر الزام رعایت دستورالعمل ها در بحث مبارزه با پولشویی نیز ابراز کرد: اخیرا شاهد اتفاقاتی در بخش خرید ارز و سکه در بازار بودیم. باید دقت لازم درخصوص دستورالعمل های مبارزه با پولشویی صورت گیرد. از طرفی کد ملی های نامعتبر باید درصورت وجود در شعب اصلاح شوند و درصورت عدم اصلاح این اطلاعات، ناگزیر به بستن اینگونه حساب ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وصول مطالبات معوق در بانک تاکید کرد: در وصول مطالبات معوق، تا پیگیری صورت نگیرد قطعا وصول هم در کار نخواهد بود و واحدها و شعب بانک باید بحث وصول مطالبات معوق را به صورت جدی تر در دستور کار خود قرار دهند.

حسین زاده از اعزام مدیران ارشد و صدها نفر از کارکنان بانک به عراق و نقاط مرزی برای کمک رسانی به تحویل ارز زائران خبر داد و عنوان کرد: بانک ملی ایران برای خدمت رسانی و حل بخشی از مسایل مردم در تحویل ارز اربعین وارد کار شد و اکنون مدیران ارشد و تعدادی از اعضای هیات مدیره بانک و همچنین صدها نفر از کارکنان بانک در استان ها به نقاط مرزی و کشور عراق اعزام شده اند و در مرزهای شلمچه، مهران و شهر نجف شرایط تحویل ارز به زائران بهبود یافته است.

وی همچنین اعلام کرد: همکارانی که برای خدمت رسانی به زائران حرم اباعبدالله الحسین در ایام اربعین امسال تمایل دارند می توانند اعلام آمادگی کنند تا زمینه اعزام آنها به نقاط مرزی و عراق فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تجارب مدیران بازنشسته در بانک بهره مندی حداکثری صورت گیرد، خاطر نشان کرد: ارتباط بانک و مدیرانی که به درجه بازنشستگی نایل آمده اند، قطع نخواهد شد و قرار است از تجارب بازنشستگان در قالب کمیته ها و تیم های همفکری و در جلسات ماهانه بهره مند شویم.

در این همایش پانل های تخصصی برگزار و به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

همچنین در پایان از شعب ممتاز و مدیران بازنشسته بانک نیز با اهدای لوح سپاس توسط مدیرعامل بانک تقدیر گردید.

در پایان این همایش، مدیران حاضر از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: