کد خبر: ۷۷۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۲۹۵
وزیر نیرو تاکید کرد: باید رفتار مصرفی تصحیح شود و ما برای مشترکان پرمصرف در بخش‌های دولتی و غیردولتی تعرفه دیگری مصوب کنیم.
رضا اردکانیان: برای مشترکان پرمصرف در بخش‌های دولتی و غیردولتی تعرفه دیگری مصوب می‌کنیم/ در هیات دولت هزار میلیارد تومان برای طرح اضطراری تصویب شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری با حضور نوبخت و وزیر اقتصاد با اشاره به میزان بارندگی در کشور گفت: نسبت به سال گذشته حدود ۲۶ دردصد کم‌بارشی داریم که در کرمان ۵۸ درصد و فارس ۵۸ درصد است.

اردکانیان تاکید کرد: ما یک جامعه بدمصرف هستیم. اگر ده درصد از آب کشاورزی را مدیریت کنیم تا سال‌ها مشکلی نخواهیم داشت، اگر به جای مبارزه با خشکسالی با کم‌آبی مدارا و سازگاری کنیم، درست می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت بخش کشت فقط بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست، آب یک موضوع میان‌بخشی است. آب چه در کشورهای کم‌آب و چه پرآب دارای چند وجه است که اگر مدیریت نشود، جنبه امنیتی خواهد داشت.

وزیر نیرو ادامه داد: سال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق داشتیم که امروز ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات کاهش داشتیم.

اردکانیان ادامه داد: با درخواست رئیس‌جمهور گزارشی از هزار و ۱۵۷ شهر تهیه شد که حدود سیصد و ۳۴ شهر با جمعیت ۳۴ میلیون نفر تنش آبی دارند که نیمی از آن در وضعیت قرمز قرار دارد.

اردکانیان گفت: در هیات دولت هزار میلیارد تومان برای طرح اضطراری تصویب شد.

وی در ادامه به محل مصرف این بودجه اشاره کرد و گفت: برای آبرسانی اضطراری آبی برای صد و یک پروژه  در ۱۶۴ شهر و چهارصد و ۳۲ میلیارد تومان، برای بهبود کیفیت آب تخصیص دادیم و برای آبرسانی در ۶ هزار روستا ۲۰۰ میلیارد تومان و برای تکمیل پروژه‌های آبی دویست و ۸۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اردکانیان گفت: ما امسال حدود ۲۰۰ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید رفتار مصرفی تصحیح شود و ما برای مشترکان پرمصرف در بخش‌های دولتی و غیردولتی تعرفه دیگری مصوب کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: