کد خبر: ۷۶۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۹۳۶
علی خرم، دیپلمات سابق:
علی خرم، دیپلمات سابق ایران می گوید: باید از توانایی های دکتر ظریف برای حل مشکلات کشور در خارج استفاده کنیم نه اینکه او را بکوبیم و هر روز یک داستان و مقاله علیه او بنویسیم.
انسان از حملات یک جناح به ظریف متحیر می‌ماند؛ با این کار رستگار نمی‌شوید / فکر می‌کنند در میدان دیپلماسی باید لباس‌مان را بکنیم و وارد گود شویم / باید از توانایی‌های ظریف استفاده کنیم نه اینکه هر روز یک داستان و مقاله علیه او بنویسیم / حتی اگر عرصه تنگ شود، باز هم دیپلماسی باید در نوک پیکان ما باشد

علی خرم، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل و تحلیلگر مسایل بین المللی می گوید: باید از توانایی های دکتر ظریف برای حل مشکلات کشور در خارج استفاده کنیم نه اینکه او را بکوبیم و هر روز یک داستان و مقاله علیه او بنویسیم.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، خرم  در پاسخ به این سوال که آیا حملات اخیر برخی منتقدان دولت به وزیر خارجه کشورمان به «نزدیک شدن به زمان اعلام نظر ترامپ درباره برجام» ارتباط دارد؟، گفت: قطعا ارتباط دارد. این حملات از چند بعد صورت می گیرد؛ از یک طرف خودپسندی هایی داریم که اگر کسی گامی بردارد و به یک پیروزی برسد آن را برنمی تابیم و فکر می کنیم اگر مثلا ما انجام داده بودیم عالی بود اما اگر دیگری انجام دهد خوب نیست. این صفت فردی با امور جناحی ترکیب شده و پررنگ تر دیده می شود.

او ادامه داد: دلیل دیگر، دلیل جناحی است؛ برخی فکر می کنند نکند این موضوع به نفع دکتر روحانی یا دکتر ظریف یا اصلاح طلبان شود. موضوع دیگر هم این است که از زمان برجام، یک عده و جناح در کشور ساز مخالف می زد و سعی می کرد دستاوردهای دکتر ظریف و دکتر روحانی را یک کار بی ربط و کاری که انتهایی ندارد جلوه دهند.

خرم افزود: این تقابل به ضرر کشور تمام شد و در دو سالی که در دوره اوباما می توانستیم از مواهب برجام استفاده کنیم این کار را نکردیم. آن زمان فکر می کردیم دنیا همیشه همین طور خواهد بود اما به جایی رسید که کسی مانند ترامپ به جای اوباما آمد و همه آن موضوعات را زیر سوال برد.

انسان از حملات یک جناح به ظریف متحیر می‌ماند؛ با این کار رستگار نمی‌شوید / فکر می‌کنند در میدان دیپلماسی باید لباس‌مان را بکنیم و وارد گود شویم / باید از توانایی‌های ظریف استفاده کنیم نه اینکه هر روز یک داستان و مقاله علیه او بنویسیم / حتی اگر عرصه تنگ شود، باز هم دیپلماسی باید در نوک پیکان ما باشد

این تحلیلگر مسایل بین المللی گفت: عده ای به صورت فردی یا جناحی فکر می کنند از لغو تحریم ها ضرر کرده اند. عده ای هم تصور می کنند نشستن با آمریکا و مذاکره کردن، خیلی قبیح است و باید سر میز مذاکره خشن برخورد می کردند.

او ادامه داد: وجه دیگر این حملات مربوط به زمان حاضر است. برخی تصور می کنند اگر ترامپ از برجام خارج شد ما باید کابینه خود را عوض کرده و یک کابینه نظامی تشکیل دهیم. برخوردها را خشن کنیم و به جای دیپلماسی هم زور مشت و بازو را نشان دهیم؛ در حالی که در هر حال این دیپلماسی است که می تواند راهگشا باشد.

خرم با ذکر مثالی از توانایی دیپلماسی گفت: در قضیه قطعنامه 598، ما در طول هشت سال هر کاری کردیم نتوانستیم متجاوز بودن عراق یا تعیین خسارات جنگ را به شورای امنیت و جامعه جهانی بقبولانیم. اما با اتمام جنگ، از راه دیپلماسی هر دو هدف را به دست آوردیم. در سال 92، هم که فروش نفت ما به صفر نزدیک می شد، این دیپلماسی بود که مشکل را حل کرد.

او ادامه داد: حتی اگر فرض کنیم عرصه تنگ شود، باز هم دیپلماسی باید در نوک پیکان ما باشد، و هر گونه زور بازوی نظامی باید پشت سر دیپلماسی باشد. در کشور برخی اشتباه کرده و فکر می کنند باید خیلی زود پیراهن را بکنیم و وارد گود شویم. در حالی که شما با دیپلماسی می توانید از تحریم، تهدید، درگیری و حمله نظام جلوگیری کنید.

خرم گفت: موقعی که ظریف با 6 طرف نشست و برخاست کرد، آنها از جمله آمریکا، با احترام در کنار پرچم ایران، اعلام آمادگی و همبستگی کردند. یعنی ما می توانیم حیثیت، پرستیژو آبروی کشور را از طریق دیپلماسی حفظ کنیم ولی اگر این راه بسته شود مخالفان فرصت پیدا کرده و وارد این کارزار می شوند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: برخی فکر می کنند حالا که ترامپ ممکن است از برجام خارج شود باید در کشور شرایط ویژه اعلام کنیم و چنین و چنان کنیم. در حالی که آنها هم همین را می خواهند که ما طبل جنگ به دست بگیریم.

خرم گفت: آدم متحیر می ماند که برخی می گویند حال که ترامپ قصد خروج از برجام را دارد از فرصت استفاده کرده و دکتر ظریف و دکتر روحانی را بکوبیم. اگر روحانی ظریف را بزنیم، در واقع به کل مملکت حمله کرده ایم. این موضوعی نیست که فکر کنیم با آن رستگار می شویم.

او ادامه داد: ما اگر وزیر خارجه ای که در حال کار کردن است، از میدان به در کنیم یا رییس جمهوری را که این اعتبار را داشته که برجام را آورده و قطعنامه های لازم الاجرای شورای امنیت را لغو کند طوری که ترامپ هم قادر نیست آنها را برگرداند، بزنیم، چه سودی می کنیم؟ اگر این کارها انجام شده دستاوردش برای کل کشور است؛ 50 یا صد سال دیگر اسم اشخاص را نمی آورد ولی اگر کشور در مهلکه بیفتد و صدمات اساسی از نظر امنیت ملی وو منافع بخورد، آنگاه می گویند در دوره فلان، این اتفاق افتاد.

این دیپلمات سابق کشورمان افزود: باید از توانایی های دکتر ظریف برای حل مشکلات کشور در خارج استفاده کنیم نه اینکه او را بکوبیم و هر روز یک داستان و مقاله علیه او بنویسیم. باید همه یک بدن باشیم، اگر دشمن بتواند بدنن ما را تکه تکه کند، خود به خود از دست می رویم و حتی نیازی به ضربه دشمن هم نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
هم اتحادیه عرب غلط می کند هم آل سعود!
هم سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب غلط می کند هم آل سعود!
هم محمود عفیفی سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب غلط می کند هم سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات، بحرین، عربستان و قطر و کویت!
امارات، بحرین، عربستان و قطر و کویت همچنان حامی تروریسم هستند.
تصمیم های اخیر اجلاس سران عرب درباره ایران برای ما هیچ ارزشی ندارد.
امارات، بحرین، عربستان و قطر و کویت درجنایت های آمریکایی ها و صهیونیست ها شریک جرم هستند.
اتحادیه عرب سگ دست نشانده رژیم جنایتکارآل سعود است.
که اتحادیه عرب یا اصل مسئله را درک نمی کند و تاکنون نمی فهمد دروغ می گوید یا ازاین موضوع بی اطلاع است.
افزایش فروش تسلیحات کاخ سفید به حامیان اصلی تروریسم مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین و قطر!
آمریکا جنایتکارارسال بمب های خوشه ای و تسلیحات نظامی به حامیان اصلی تروریسم را متوقف کند.
ائتلاف سعودی سه سال است با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه درسایه سکوت سازمان های بین المللی علیه مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن ازبمب های خوشه ای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی استفاده می کنند.
عربستان جنایتکار با حمایت مستقیم آمریکا ازبمب های خوشه ای ساخت آمریکا درجنگ یمن استفاده کرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
آمریکا جنایتکارباید قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را رعایت کند.
آمریکا جنایتکارمانند رژیم جعلی صهیونیستی و رژیم سعودی تاکنون قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را رعایت نکرده است.
آمریکا جنایتکارباید به حقوق دیگران احترام بگذارد.
دلارنجس سعودی ها دهان سازمان های بین المللی را دوخته است.
مشکل اصلی یمن ومنطقه آمریکا جنایتکاراست.
آمریکا جنایتکاربا پول نجس عربستان به دنبال تجریه سوریه، یمن، عراق ومنطقه است.
آمریکا جنایتکارهمدست عربستان درجنگ یمن است.
عربستان جنایتکاربه سرکردگی آمریکا جنایتکار سه سال است با بمباران، قتل عام و نسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات وحشیانه وحشی گری را انجام می دهد وهمچنان نیزادامه دارد.
نیکی هیلی بی ادب نماینده آمریکا در سازمان ملل درامورداخلی کشورهای منطقه خاورمیانه مداخله می کند.
این درحالی است که که مردم سوریه، عراق، لبنان، نوارغزه، فلسطین، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکا ومتحدانش قتل عام می شوند.
آمریکا جنایتکارعامل جنگ، بی ثبانی وناامنی درعراق، لیبی، افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، یمن، منطقه وجهان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درمنطقه وجهان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، داعش، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه وجهان است.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل سگ زنجیری رئیس شورای امنیت سازمان ملل درجهان است.
آمریکایی ها مانند صهیونیست ها و سعودی ها تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند.
نگران ما ازجنایات وحشیانه وحشی گری بی حساب و کتاب آمریکا ومتحدانش درسوریه، یمن ومنطقه است.

عربستان سعودی جنایتکارشماره یک 3 سال است به همراه امارات جنایتکاردرسایه سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی ازبمب های خوشه ای ساخت آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی وآلمانی درجنگ یمن علیه غیرنظامیان یمنی استفاده کرده است وهمچنان نیز ادامه می دهد.
کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی با بمباران، قتل عام و نسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات وحشیانه وحشی گری را انجام می دهند.
اروپا جنایتکار مانند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
تحریم های آمریکا جنایتکار واروپا جنایتکار تاثیر درسیاست ما نخواهد داشت.
زیربار دخالت بیگانگان درامور دفاعی نمی رویم.
جمهوری اسلامی ایران زیر بار دخالت بیگانگان درامور دفاعی اش نخواهد رفت.
ازکسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی گیریم.
ایران برای تامین امنیت خود ازکسی اجازه نمی گیرد.
زیربار زورگویی آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکارنخواهیم رفت.
بحت مسائل دفاعی ما چه موشکی و چه غیرموشکی ربطی به بیگانگان ندارد.
هر چقدر که لازم باشد ازامکانات پیشترفته تر دفاعی درجهت دفاع ازخود استفاده می کنیم واین جزو خط قرمز ما محسوب می شود.
اجازه دخالت درامور داخلی خود را نمی دهیم.
حاکمیت ایران خط قرمزماست ونمی پذیریم هیچ طرفی درحاکمیت ایران دخالت کند.
اروپا جنایتکارحرف زدن ازتسلیحات ما را ندارد.
اروپایی که به دشمن ما سلاح، موشک های و سلاح شیمیایی داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
اروپا جنایتکار ازسال 1357 تاکنون با ملت ایران دشمن است، نه موشکی ایرانی
ملت ایران دربرابر دیکتاتوری اروپا جنایتکارسرخم نمی کند.
چرا فرانسه جنایتکار به عاملان شهادت 17000 ایرانی پناه داده است!
ایتالیا و فرانسه، پایتخت وخانه قاتلان 17 هزارشهید ایرانی+ فیلم
اروپا جنایتکارحق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
دولت باید سفیر اروپا را اخراج کند.
دولت باید هرچه سریح سفیر اروپا را اخصار و شکایت خود را اعلام کند و یا حتی سفیر را اخراج کند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و رژیم صهیونیستی درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه آدم می کشند، اروپا جنایتکاردنبال دخالت کردن درامور داخلی ایران است.
غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکارکه ازسال 2011 تاکنون تروریست های سوریه حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
آمریکا ومتحدانش باید بدانند که خون سوری ها، عراقی ها، یمنی ها ومسلمانان بی ارزش نیست و دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مسلمانان وبشریت باید تاوان تجاوز گری خود را بپردازد.
ولی متاسفانه کسی درسازمان های به اصطلاح بین المللی پاسخگوی این جنایات وحشیانه وحشی گری آمریکا ومتحدانش نیست.
آمریکا، اروپا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حامیان رسمی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس وفرانسه با کدام قانون و مجوز به سوریه حمله کردند؟
بحران سوریه راه حل نظامی ندارد ولی سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و اسرائیل درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.
تجاوز اتئلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله انگلیس به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله فرانسه به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوز نظامی ترکیه به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله عربستان سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
حمله امارات به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوزهوایی کشورهای ائتلاف سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه و حشی گری و غیرانسانی آمریکا ومتحدانش نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟


جنایت علیه ملت ایران!
آمریکا و انگلیس و اسرائیل با تحریمها و فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران جنایت میکنند. جنایت فقط این نیست که بر سر مردم بمب بیندازند، وقتی از راه تحریمهای اقتصادی ۸۰ میلیون انسان را زیر فشار قرار میدهند در واقع در حق این مردم جنایت مرتکب میشوند.


سوریه باید به حمله موشکی پاسخ دهد
حمله موشکی به سوریه از طرف آمریکا و متحدانش نشاندهنده مظلومیت مردم این کشور است، چرا پدافند هوایی روسیه در این رابطه عکسالعمل مناسبی نشان نداد؟ سوریه اگر مشت ندارد، پشت که دارد، این کشور باید این حمله ظالمانه را پاسخ بگوید، والا کشورهای استکباری این کارها را تکرار خواهند کرد.


اگر مسئولین حامی برجام به اشتباهات برجامیشان اعتراف و از مردم عذرخواهی کنند، ملت ایران خواهند بخشید و مسئولین دیگر نیازی به امتیاز دادن به آمریکا و اروپا ندارند.

آمریکا اگر از برجام خارج شود حتی اگر اروپاییها به تعهد پایبند بمانند این تحریمهای آمریکا است که هدف ادعایی برجام را منتفی میکند زیرا اروپا خود را موظف به رعایت آن می داند حالا باید دید دولت تصمیمی انقلابی میگیرد یا تصمیمی مبتنی بر طرحهای شکستخورده مدعیان اصلاحات.


همه کارشناسان سیاسی جهان معترفند که انگلیس و فرانسه و آلمان حکم پادو و نوکر آمریکاییها را دارند دولت چگونه میخواهد برجام را با کشورهای اروپایی که بدون اجازه آمریکا آب نمیخورند ادامه بدهد؟

هشدار رزمنده ایرانی به متجاوزان/ پاسخ ایران کوبنده خواهد بود.
اسرائیل جنایتکارعددی نیست که با ایران بجنگد.
رژیم صهیونیستی آنقدر قوی و قدرتمند نیست که جمهوری اسلامی ایران را اینگونه تهدید کند.
این رژیم ننگ تاریخی برای این رژیم است.
شکست های اخیر رژیم صهیونیستی، نوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن ومنطقه کمرشکن بوده است.
حمله موشکی ایران به مقرتروریست ها مورد حمایت اسرائیل ومتحدانش سیلی مستقیم نظام به رژیم صهیونیستی بود.
داعش پیاده نظام رژیم صهیونیستی درمنطقه وجهان است.
رفتار رژیم صهیونیستی درمنطقه تهدید آمیز است.
رژیم صهیونیستی درمنطقه با داعش همکاری می کند.

ایران قربانی ترور و تسلیحات کشتارجمعی مدعیان حقوق بشردرجنگ تحمیلی هشت ساله است.
مدعیان امروز کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم صدام دیکتاتور بودند.
نتها موشک و بلکه بمب اتمی و سلاح شیمایی علیه اروپا و متحدانش لازم و واجب است.

ایران قربانی ترور و تسلیحات کشتارجمعی مدعیان حقوق بشردرجنگ تحمیلی هشت ساله است.
مدعیان امروز کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم صدام دیکتاتور بودند.
نتها موشک و بلکه بمب اتمی و سلاح شیمایی علیه اروپا و متحدانش لازم و واجب است.

هرموقع آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی وامارات، بحرین واسرائیل درمنطقه وبه ویژه سوریه، عراق ویمن احساس شکست می کنند علیه ایران مانند سگ وحشی پارس می کنند

هرموقع آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی وامارات، بحرین واسرائیل درمنطقه وبه ویژه سوریه، عراق ویمن احساس شکست می کنند علیه ایران مانند سگ وحشی پارس می کنند

آمریکا جنایتکارازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.
آمریکا جنایتکار به حامیان اصلی تروریسم تسلیحات می فروشد.
آمریکا جنایتکار به بحرین جنایتکارتسلیحات می فروشد.
وزارت دفاع آمریکا درباره قصد خود برای فروش بالگردهای جنگی و موشک های لیزری جنگنده ها به ارزش حدود 911 میلیون دلار، به کنگره اطلاع داد.
سازمان ملل برجنایات متجاوزان به سوریه ویمن سرپوش می گذارد.


عربستان سعودی جنایتکارشماره یک 3 سال است به همراه امارات جنایتکاردرسایه سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی ازبمب های خوشه ای ساخت آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی وآلمانی درجنگ یمن علیه غیرنظامیان یمنی استفاده کرده است وهمچنان نیز ادامه می دهد.
کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی با بمباران، قتل عام و نسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات وحشیانه وحشی گری را انجام می دهند.
اروپا جنایتکار مانند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
تحریم های آمریکا جنایتکار واروپا جنایتکار تاثیر درسیاست ما نخواهد داشت.
زیربار دخالت بیگانگان درامور دفاعی نمی رویم.
جمهوری اسلامی ایران زیر بار دخالت بیگانگان درامور دفاعی اش نخواهد رفت.
ازکسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی گیریم.
ایران برای تامین امنیت خود ازکسی اجازه نمی گیرد.
زیربار زورگویی آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکارنخواهیم رفت.
بحت مسائل دفاعی ما چه موشکی و چه غیرموشکی ربطی به بیگانگان ندارد.
هر چقدر که لازم باشد ازامکانات پیشترفته تر دفاعی درجهت دفاع ازخود استفاده می کنیم واین جزو خط قرمز ما محسوب می شود.
اجازه دخالت درامور داخلی خود را نمی دهیم.
حاکمیت ایران خط قرمزماست ونمی پذیریم هیچ طرفی درحاکمیت ایران دخالت کند.
اروپا جنایتکارحرف زدن ازتسلیحات ما را ندارد.
اروپایی که به دشمن ما سلاح، موشک های و سلاح شیمیایی داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
اروپا جنایتکار ازسال 1357 تاکنون با ملت ایران دشمن است، نه موشکی ایرانی
ملت ایران دربرابر دیکتاتوری اروپا جنایتکارسرخم نمی کند.
چرا فرانسه جنایتکار به عاملان شهادت 17000 ایرانی پناه داده است!
ایتالیا و فرانسه، پایتخت وخانه قاتلان 17 هزارشهید ایرانی+ فیلم
اروپا جنایتکارحق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
دولت باید سفیر اروپا را اخراج کند.
دولت باید هرچه سریح سفیر اروپا را اخصار و شکایت خود را اعلام کند و یا حتی سفیر را اخراج کند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و رژیم صهیونیستی درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه آدم می کشند، اروپا جنایتکاردنبال دخالت کردن درامور داخلی ایران است.
غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکارکه ازسال 2011 تاکنون تروریست های سوریه حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
آمریکا ومتحدانش باید بدانند که خون سوری ها، عراقی ها، یمنی ها ومسلمانان بی ارزش نیست و دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مسلمانان وبشریت باید تاوان تجاوز گری خود را بپردازد.
ولی متاسفانه کسی درسازمان های به اصطلاح بین المللی پاسخگوی این جنایات وحشیانه وحشی گری آمریکا ومتحدانش نیست.
آمریکا، اروپا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حامیان رسمی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس وفرانسه با کدام قانون و مجوز به سوریه حمله کردند؟
بحران سوریه راه حل نظامی ندارد ولی سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و اسرائیل درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.
تجاوز اتئلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله انگلیس به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله فرانسه به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوز نظامی ترکیه به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله عربستان سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
حمله امارات به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوزهوایی کشورهای ائتلاف سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه و حشی گری و غیرانسانی آمریکا ومتحدانش نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
دولت روحانی وظریف باید پاسخ دهند.
رفتار آمریکا جنایتکار پس ازتوافق هسته ای بدترشده است.
دولت روحانی باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا ومتحدان غربی اعتراف کند.
ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا ومتحدان غربی اعتراف کند.
ملت ایران هیچ نیازی به برجام ندارد.
روحانی و ظریف با مذاکره با آمریکا وغرب به ملت ایران اهانت و خیانت کردند.
آمریکا ومتحدان غربی ازسال 1357 تاکنون هیچ وقت مورد اعتماد ما نیستند.
ملت ایران مقابل زورگوهای آمریکا ومتحدانش سکوت نمی کنند.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
چرا آمریکا جنایتکارباید سلاح هسته ای داشته باشد!
چرا انگلیس جنایتکار باید سلاح هسته ای داشته باشد!
چرا فرانسه جنایتکار باید سلاح هسته ای داشته باشد!
چرا آلمان جنایتکار باید سلاح هسته ای داشته باشد!
چرا رژیم صهیونیستی باید سلاح هسته ای داشته باشد!
رژیم صهیونیستی ساخت سلاح اتمی دارد.
رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای تسلیحاتی دارد.
رزمنده ایرانی با انتقاد از سکوت کشورهای غربی جنایتکار در برابر تهدید سران رژیم صهیونیستی به نابود کردن فلسطین، نوارغزه، سوریه ویمن
نگران ما ازجنایات بی حساب و کتاب رژیم جعلی صهیونیستی درمنطقه است.
امروز وطیفه اصلی ما ایستادگی درمقابل رژیم صهیونیستی است.
نتانیاهو سگ زنجیری آمریکا درمنطقه است.
تنها عامل رسیدن داعش و دیگرگروه های تروریستی به سوریه ولبنان، رژیم صهیونیستی است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: