کد خبر: ۷۶۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۵۰۴
در بازار امروز افزایش قیمت دلار و سکه ادامه یافت؛ به طوری که نرخ دلار از مرز ۵۴۰۰ تومان عبور کرد و سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید.
جنون سرسام آور دلار؛ چه بر سر ریال آمد؟به گزارش خبرداغ ، در بازار امروز افزایش قیمت دلار و سکه ادامه یافت؛ به طوری که نرخ دلار از مرز ۵۴۰۰ تومان عبور کرد و سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید. 

بازار ارز و سکه در دومین روز هفته با تحولات تازه‌ای همراه شد؛ به طوری که قیمت دلار نسبت به روز گذشته با جهش حدود ۳۰۰ تومانی روبرو شد و به بیش از ۵۴۰۰ تومان رسید.

همچنین در میان دستفروشان دلار به قیمت ۵۱۵۰ تا ۵۲۵۰ خریداری و بین ۵۳۰۰ تا ۵۴۵۰ تومان به دست متقاضیان می‌رسد.

از سوی دیگر قیمت سکه در ادامه روند افزایشی روزهای گذشته با جهش دیگری روبرو شده و به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه نیز ۸۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

دلار چگونه از ۷ تومان به ۵ هزار تومان رسید؟

نماینده مردم اسفراین در مجلس هادی قوامی در واکنش به مشاور رئیس‌جمهور مبنی بااینکه افزایش نرخ دلار کار خوبی بود، اظهار داشت: زمانی می‌گفتند قیمت واقعی دلار تومان است و اکنون دلار به 5 هزار تومان رسیده است، با چنین استدلالی ممکن است به دلار 8 تا 12 هزار تومان برسیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند افزایشی دلار، گفت: با این مسیر ارزش پول کشورمان در مقابل ارز خارجی تضعیف یافته است که این مسیر راه درستی نیست.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به مسیر افزایش دلار از 7 تومان تا 5 هزار تومان، بیان داشت: گام بعدی دلار می‌تواند 8 هزار تومان و پس‌ازآن 12 هزار تومان باشد که با این اوصاف مسیر رو به قهقرا در پیش داریم و با این حساب باید کارکرد که عرضه ارز افزایش یابد.

چرا سکه یک شبه ۶۶ هزار تومان گران شد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۶۶ هزار تومانی قیمت سکه تمام از دیروز تا امروز خبر داد و گفت: افزایش تقاضا و بالا رفتن نرخ دلار مهمترین تاثیر را در جهش قیمت سکه داشته و تورم به وجود آمده، باعث شده مردم نقدینگی خود را به طلا و سکه تبدیل کنند.

قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با جهش قابل توجهی همراه شده است، به طوری که قیمت سکه به بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۷۰ هزار تومان رسیده که هر دو نرخ بی سابقه هستند.

محمد کشتی‌آرای درباره دلایل این جهش قیمت اظهار کرد: از روز گذشته افزایش قیمت سکه هم‌ زمان با تقاضایی که در بازار به وجود آمد باعث افزایش شدید قیمت سکه شد؛ به طوری که امروز برای اولین بار قیمت سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است.

المانیتور: افزایش نرخ ارز در ایران حبابی است

پایگاه خبری المانیتور آمریکا در گزارشی اعلام کرد؛ افزایش نرخ ارز در ایران و تضعیف ریال نتیجه یک رفتار سرمایه گذاری است و آنچه مشاهده می شود بیشتر شبیه حباب است.

ریال ایران حدود یک سوم ارزش خود را در بیش از یک سال گذشته از دست داده است اما این کاهش به طور مستقیم ناشی از ضعف اقتصادی نیست و بیشتر شبیه حبابی است که در آن مردم مشتاقانه با خرید دلار سرمایه گذاری می کنند.

«بیژن خواجه پور» یک مشاور تجاری ایرانی، عوامل مختلفی را مورد توجه قرار داده است از جمله مسائلی که به مدیریت و سیاستگذاری بانک مرکزی ایران بر می گردد مانند تک نرخی نبودن نرخ ارز و وجود یک اختلاف قدیمی میان نرخ های ارز رسمی و آزاد؛ این عوامل به عرضه ارز برمی گردد زیرا به در دسترس بودن دلار در بازار مربوط است.

وی فشار تورمی، بازده مورد انتظار سرمایه گذاری و شرایط روانی بازار را از جمله عواملی برشمرد که به تقاضای ارز برمی گردند.

پس عامل چرخش مردم به سمت دلار و طلا که موجب ثبت رکوردهای بی سابقه برای این دو کالا شده است، چیست؟ و پاسخ می دهد؛ این یک رفتار سرمایه گذاری است. توانایی برای ایجاد ثروت در یک محیط اقتصادی با مشکلات مزمن ساختاری، مهارتی است که طبقه متوسط رو به بالا در طول دهه های گذشته فرا گرفته تا به این وسیله از خود در برابر کاهش ارزش واقعی حقوق و دستمزد، افزایش سطح قیمت ها و نبود اطمینان در فضای کسب و کار محافظت کند.

این بدان معنی است که آنچه روزی پیش بینی می شد در زمان ضعف اقتصادی دنبال شود، در غیاب یا پیش از چنین ضعفی دنبال شده است، بنابراین آنچه ما امروز شاهد آن هستیم بیشتر شبیه یک حباب است.

بازار بورس خلاف جهت بازار ارز حرکت کرد

در حالی دلار مرز ۵۴۰۰ تومان را رد می کند که فعالان بازار سهام شاهد افت لحظه به لحظه قیمت‌ها در این بازار هستند. نگرانی‌ها از آینده بورس تهران و وجود بازارهای رقیبی همچون ارز و طلا، ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بورس را توجیه ناپذیر کرده است.

بازارهای ارز و طلا از یک سو و سودهای بالای سپرده‌های بانکی از سوی دیگر سبب شده سرمایه‌گذارای برای سرمایه‌گذاری در بازارهای پر ریسکی همچون بازار سهام توجیه اقتصادی نداشته باشند و سعی کنند یا سود بدون ریسک نظام پولی را قبول کنند یا اینکه در صورت پذیرش ریسک به بازارهایی همچون ارز و سکه روی آورند که شاید بازده بیشتر به دست آورند و ریسک کمتری را متحمل شوند.

برترین ها

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تقویت
United States
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
اینقدر این پول ملی را تقویت نکنید تقویت دونتون درد می گیرد. دلار ۷تومان شد۵۷۰۰ تومان. شما آمدید ایران را نابود کنید
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: