کد خبر: ۷۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۲۸۳
ژاپن اعلام کرده به دلیل کمبود نیروی کار به‌ویژه در مشاغل پرستاری، ساخت و ساز و کشاورزی، صدور ویزای کار را برای اتباع خارجی تسهیل می‌کند.
تسهیل صدور ویزای کار به‌دلیل کمبود نیروی کار در ژاپن
شینزو آبه - نخست وزیر ژاپن - در شورای سیاست‌های پولی و اقتصادی گفت که این کشور در نظر دارد سیستم مهاجرتی خود را اصلاح کند و کارکنان و متخصصان خارجی ماهر بیشتری را جذب کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از جپن تایمز، البته آن طور که آبه گفته است محدودیت‌های زمان مجاز باقی ماندن در خاک ژاپن و همراهی اعضای خانواده به قوت خود باقی خواهند ماند.

تاشیمیتسو موتوگی- وزیر اقتصاد و دارایی ژاپن - در پاسخ به یکی از خبرنگاران برای توضیح بیشتر این طرح گفت: بخش‌های پرستاری، ساخت و ساز، حمل و نقل و کشاورزی که با کمبود نیروی کار مواجهند مشمول این طرح خواهند بود.

در حال حاضر کارگران خارجی ژاپن تنها می‌توانند به همراه فرزندان و همسر خود در این کشور زندگی کنند و در صورت تمایل کارفرما، مدت ویزا تمدید شود. نرخ بیکاری ژاپن تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۲.۸ درصد رسید و نسبت فرصت‌های شغلی به ۱.۵۹ برای هر نفر رسیده است که بالاترین میزان ۴۳ سال اخیر به شمار می‌رود و حتی با وجود افزایش تعداد کارگران خارجی این کشور از ۴۸۶ هزار و ۳۹۸ نفر در سال ۲۰۰۸ به ۱.۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷، هنوز کمبود نیروی کار در این کشور باقیست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: