به گزارش
خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اکبری در مراسم انعقاد تفاهمنامه با پژوهشکده پولي و بانكي بيان داشت: ۹۰ درصد منابع قرض الحسنه بانك كه در قالب حساب پس انداز و جاري تجميع شده به پرداخت تسهيلات به نيازمنداو واقعي جامعه اختصاص يافته است.
وی با اشاره به فعالیت ۵۳۰ شعبه این بانک براي ارائه خدمات به هموطنان سراسر کشور گفت: با توجه به سهولت دسترسي به خدمات بانکي، جلوگيري از ترددهاي غير ضروري و كاهش هزينه ها در توسعه بانكداري الكترونيك، تلاش مي كنيم تا زيرساخت هاي لازم براي ترويج بانكداري مدرن را گسترش دهيم.
دکتر اکبری افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران ساختاری مردمي دارد و تمامي خدمات، تسهيلات و سبد محصولات آن براي بهبود شرايط اقتصادي و اجتماعي طراحي شده است، از اين رو از پژوهشكده پولي و بانكي تقاضا داريم تا براي تسريع و تسهيل دسترسي به ظرفيت هاي بانك از طريق گسترش بانكداري الكترونيك كمك كند.
وی در رابطه با مطالبات پایین بانک خاطرنشان کرد: مطالبات بانکي به علت كاهش گردش مالي و معوقات، مشكلات عديده و اساسي را براي شبكه بانكي به وجود آورده است، در حالي كه مجموع مطالبات اين بانك ۱.۲ درصد است و پيش بيني مي كنيم تا پايان سال به يك درصد نيز برسد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در سال جاري بالغ بر ۵۸۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به اعتبار ۶ هزار ميليارد تومان به نيازمندان جامعه پرداخت شده که ۵۰ درصد آن از محل بازگشت منابع و ما بقي از طريق جذب منابع جديداعطا شده است.
وی در رابطه با استقبال مردم از طرح های قرض الحسنه اظهارداشت: این بانک دارد به جايگاه اصلي خود در جامعه دست پيدا مي کند و در ميان اقشار مختلف مردم خصوصاً در مناطق محروم کشور از اقبال بهتر و بيشتري برخوردار است.
دکتر اکبری در ادامه افزود: پژوهشکده پولی و بانكی با اين تفاهمنامه مي تواند به ما در ارائه خدمات مطلوب تر و تحقق اهداف ترسيمي كمك بسياري كند.