کد خبر: ۷۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
تعداد بازدید: ۳۴۶
دادستان دیوان محاسبات: در پرونده دانشگاه ایرانیان 16 میلیارد تومان به حساب احمدی نژاد و بقایی واریز شده بود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: در پرونده دانشگاه ایرانیان 16 میلیارد تومان از یک حساب دولتی برداشت و به حساب مشترک محمود احمدی نژاد و حمید بقایی واریز شده بودکه در همان زمان حساب شخصی را توقیف و پول پس گرفته شد اما تخلف و وصف مجرمانه سرجای خود باقی ماند.

دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: در پرونده دانشگاه ایرانیان 16 میلیارد تومان از یک حساب دولتی برداشت و به حساب مشترک محمود احمدی نژاد و حمید بقایی واریز شده بودکه در همان زمان حساب شخصی را توقیف و پول پس گرفته شد اما تخلف و وصف مجرمانه سرجای خود باقی ماند.

فیاض شجاعی افزود: در پرونده این دانشگاه 16 میلیارد تومان از یک حساب دولتی برداشت شده و به یک حساب حقیقی شخصی واریز شده بود. وی تصریح کرد: در واقع این پول به حساب مشترک احمدی نژاد و بقایی واریز شده بود که یک حساب مشترک توسط این دو فرد با دو امضاء باز شده بود که براین اساس از حساب دانشگاه ایرانیان مبلغی برداشت و به حساب شخصی این دو نفر واریز شد.

دادستان دیوان محاسبات یادآور شد: در همان زمان حساب شخصی را توقیف کرده و پول پس گرفته شد اما تخلف و وصف مجرمانه سرجای خود باقی ماند.

شجاعی با بیان این که دیوان محاسبات براساس قانون صلاحیت رسیدگی به تخلفات مالی و اقدامات منجر به تضییع حقوق بیت المال و ضرر و زیان به بیت المال را برعهده دارد، ادامه داد: این تخلف ممکن است علاوه بر وصف تخلف، وصف مجرمانه نیز داشته باشد که براساس قانون تنها مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به جرائم مرجع قضایی و حاکم دادگستری است لذا دیوان محاسبات اگر در رسیدگی های خود در هر مرحله ای که شامل حسابرسی، تحقیق در دادسرا و یا صدور رأی در هیات مستشاری یا رسیدگی به اعتراضات در محکمه تجدیدنظر باشد به یک وصف مجرمانه برخورد کند موظف است به دادستان دیوان محاسبات اعلام کند.

دادستان دیوان محاسبات با بیان این که تخلفات نفتی دولت نهم و دهم در فرجه زمانی مقرر قطعی شد اما محکومان از راهکارهای قانونی همانند تقاضای تجدیدنظر و تقاضای اعاده دادرسی می توانند استفاده کنند، تصریح کرد: متخلفان با برخی اسناد و مدارک که به زعم خودشان جدید است تقاضای اعاده دادرسی می کنند لذا اعلام رسمی تخلفات به معنای رسیدگی به پرونده ها در آن زمان نیست بلکه پیش از اعلام به تخلفات نفتی در همان فرجه زمانی رسیدگی شده است.

وی با تاکید بر این که بنده مدرک دارم که در تاریخی که این آراء قطعی شده و به سال 92، 93، 94 و 95 باز می گردد به رییس مجلس جهت اتخاذ تصمیم در مجلس اعلام شده است، خاطرنشان کرد: زمانی که یکی از خبرنگاران از بنده درباره پرونده های نفتی آقای احمدی نژاد پرسید، اظهار داشتم که در هفت مورد قطعی رییس جمهوری دولت های نهم و دهم محکوم شده است و این اعلام مبنی بر این نبود که در مردادماه این موضوع اعلام شده است بلکه زمانی که این موضوع رسانه ای شد پرونده به مجلس اعلام شده و اجرای آن آغاز شده بود.

وی با بیان این که در برخی پرونده های تخلفات نفتی موضوع مجرمانه بودن مطرح بوده که اعلام شده است، ادامه داد: دیوان محاسبات صفر تا صد رسیدگی به تخلفات مالی و ضرر و زیان وارده به بیت المال را در درون خود انجام می دهد حتی اجرای آراء و احکام در درون دیوان محاسبات مورد بررسی قرار می گیرد.

دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: آراء صادره در دیوان محاسبات در هیچ مرجع دیگری قابل اعتراض و تجدیدنظر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: